Semesterdagar=latdagar

Jag som har min semesterlista med massor av att-göra-saker-på-semestern, men då räknade jag inte med 30+ grader.. vem vill storstäda köksskåpen i den värmen eller rensa rabatter? Inte jag.

Nä, mina semesterdagar har förvandlats till latdagar med bok. Har slukat 2 böcker och håller på med den tredje, och jag njuter för fullt varenda minut. Ja, jag är själv ganska chockad, men jag är en periodare...brukar läsa massor under semestern sen är det stiltje några månader och sen är jag på det igen..beställde förövrigt fem nya pocket idag. Jag har slutat köpa inbundna böcker för jag vill inte spara på dem längre..
       Pocket är bra, en förbrukningsvara till bra pris som man kan skänka, slänga eller elda upp när man tröttnat på skiten. Det tar emot om man har pröjsat 300 spänn för en bok...då sätter man den i hyllan och beundrar den i några år, tills den är så full av damm att man nästan får allergi... då säljer man den för en tia på loppis...eller inte. I mitt fall lägger jag den i en papperskasse nere i förrådet och frågar alla som är på besök om de möjligtvis vill ha en bok med sig hem.

Det är Kristianstadsdagarna i stan och jag har inte närmat mig city en enda gång - kan inte tänka mig sätta på mig något anständigt i denna värmen för att åka in och kolla på något som inte tilltalar mig. I och för sig var det gratiskonsert med The Poodles igår och sångaren är söt som en tjej, men inte ens det kunde få mig ifrån svalkan i poolen.

Men imorgon ska jag!! Imorgon har vi (Bodil)  biljetter till Calle, Brolle, The Boppers och The Refreshments... ja, det ska bli INTRESSANT... Inga favvisar där, men det blir kul... jag tar mina Bosson byxor på mig så kan det bara bli lyckat.. ja, jag tar även en bag-in-box.. dumt att chansa..

Kvällen har tillbringats i Skåneland på småvägar tätt intill min mans rumpa - vi har hojat och det var mysigt.
Men min rumpa lär ju inte vänja sig tills Västervik.

Nu tillbaka till boken!

Seeya



Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja vad har man semestern till om inte att lata sig,ta en dag itaget tänk på de som sitter backom en data hela dagen.Tänk på din mamma ska sitta här i tolv arbetsdagar till och tycker att det är skit.Men nästa år blir det annat.Men så är det när många ska slås om semestern så ett år får man ge med sig.Kramis ha det riktigt skönt

2010-07-14 @ 08:05:31
Postat av: Sus

Tack mamma, jag ska tänka på dig... Tycker synd om dig, men du har ju ditt framför dig - då sitter vi andra på våra kontor.. suck

2010-07-14 @ 08:07:26
Postat av: Bella

Själv står man och steker hamburgare hela dagarna, det är minsann jobbigt det med ;) och så får jag bara EN veckas semester..

2010-07-14 @ 21:13:36
Postat av: Mormor

Vad synd om dig men alla får inte åka till Grekland

Kramis

2010-07-15 @ 22:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0