Torsdag när det känns som lördag

Tjenixen people,


Efter sisådär 5-6 timmars sömn kände jag mig redo att stiga upp och möta den nya dagen, men vaknade tyvärr med en liten stråkensemble i pannloben. Dock var problemet inte större än att det kurerades lätt med min bäste vän Herr Ipren och 6 dl vatten.

Då regnet sipprade ute fann jag inga vidare ursäkter att skjuta upp eländet "att-göra-under-semestern-listan", det var bara att börja beta av och först och störst stod KYLSTÄDNING. Sagt och gjort - fooden for ut och in kom skurtrasan och YES diskmedel - skinande blanka hyllor och skinande svettig sus blev resultatet. Stolt som en tupp kunde jag stryka första punkten på listan - bara 27 kvar...typ.

Vid något tillfälle hade vi lovat komma ner och hälsa på bella på Rolles denna vecka och även mormor och morfar. Ja, nu var ju kylen färdig och regnet hade gett med sig så det var bara att sätta på sig mc munderingen och svettas lite till. Det var faktiskt ganska behaglig temperatur när man åkte hoj i 100 knyck.

När vi väl kom ner till Rolles blev vi bjudna på god mat - en perfekt lunch så där dagen efter.. När vi pratat och gullat lite med gumman så fortsatte vi vårt lilla stadsbesök till mormor och morfar. Oj så överraskade de blev när en stor hoj körde in i trädgården. Kaffe och kakor smaskade vi på och mormor gick nog ut minst två gånger för att titta på hojen - Åhhh så fiiiin den är! Den ser stor ut.... När man precis hade kommit ner i normal temp var det dags att dra på kläderna igen... nu var det betydligt högre temp ute än när vi körde hemifrån - det var en ganska jobbig färd hemåt, svettigt och med mycket trafik.

På kvällen ville Josefine att vi skulle ut och promenera - Niklas, jag, M och Josefine tog på oss bästa promenerarpjuxen, typ sandaler och besteg Vä i en timme. Skönt med frisk luft.

Bella packar - bara några dagar kvar till avfärd mot Rhodos och hon har en arbetsdag kvar och två festkvällar - vilket hårt liv hon lever..

Enjoy life


Kommentarer
Postat av: Mamma

Härlig dag ni hade när står stenkullen på tur.Ni kan höra av er så kan vi bjuda på middag.Vilken snygg karl man skulle vara några år yngre.Kramis

2010-07-16 @ 07:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0