Så skönt med semester

Vet ni vad? Jag har SEMESTER!!!!! Wiiiiiiii

Efter en bra, sådär lite lagom kort arbetsvecka hade vi en grillkväll med Västerviksgänget hos Bodil och Pigge torsdagskväll. Gott, trevligt och en liten lagom bra start på en skön semester. Jag hade lite svårt att komma i rätt harmoni med tanken av semester, men det tar ett tag innan kroppen och hjärnan har acklimitiserat sig.. Bodil och Pigge skulle jobba dagen efter så det blev inte särskilt sent.



Så här nice såg det ut utanför deras hus...och små pojkarna sprang utanför och dreglade.

Igår fick man känna på den tropiska hettan som äntligen har kommit till skåne. 30 grader!!! Vilken tur att vi har pool och kan svalka av sig - visserligen skönt att vara vid havet, men där kan man ju knappast ligga och plaska i vattnet en längre stund, såvida man inte vill ha förkrympta lemmar.

Började faktiskt fredagen, min allra första riktiga semesterdag med att tvätta bilen - det var nog nästan ett helt år sen sist. Om man säger så här, så var det nog en "förtvätt" till vad som komma skall... den behöver avfettning, skrubbning och vaxning, vilket jag planerar in till nästa vecka.

Mest hela dagen låg vi och plaskade i poolen för att kunna finnas till.. och på kvällen var det dags att bege sig till Bodil och Pigge igen..tacokväll med "jag har aldrig" som ändrades till "jag har".. Det gick liiiite trögt, men jag skyller på värmen. En trevlig kväll med både passion och div. sommarbär.



Bodil har ny frissa - nice !!!! :)



Det har inte Pigge...



Jag har en söt sommarklänning på mig från Nelly



Det har inte Mikael..

Sen kom Jessica och Marcus hem ifrån Kristianstadsdagarna..lite runda under fotsulorna och Markus spred en otrevlig odör medan han berättade att han har otroligt ömma bröstvårtor, vilket jag förklarade att det beror på att hans bröst växer... Snart får du ha C-kupa Marcus.

S&M begav sig hemåt när det var mörkt.. M missade alla garageportar och husväggar - helt otroligt, och han höll sig på en sida av vägen.. vilken tur att vi inte ha djupa diken i Vä!

Tack B&P för en kulig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0