Dagen före

Godkväll kära vänner!

I dagarna två har jag förberett en studentfest för lilla gumman. Jag envisas alltid med att jag vill göra allting själv, vet inte varför men det ligger väl i generna.. ända sen jag var liten har jag hört ekot....-kan fell. Ja, jag kan det mesta själv, sen om jag vill eller orkar är en helt annan sak, men att förbereda för stor fest är alltid kul...men jobbigt!

Igår hade jag en bakdag, sisådär 90-100 bullar blev det - resultatet blev MVG.

Idag har jag stekt fläskfile och gjort 160 kycklingspett, coleslaw, vitlöksdressing och förberett för pajer och glömde totalt att äta.. Vid 17-tiden började min kropp skaka och då kom jag på att jag inte fått någon näring i mig på hela dagen. Om man står i mat os hela dagen så glömt såna oväsentliga saker bort som att äta... fick en pizza i magen vid 19.

Mikael vågade inte riskera att stå utan fungerande diskmaskin på självaste studentdagen, så han körde och shoppade en sådan i fm.



Jag sa åt honom att han kunde gott snacka till sig en ny brödrost också... jag berättade precis vad han skulle säga, för annars tycker han sånt är jäääätte pinsamt och han vet aldrig vad han ska säga... och han kom hem med en ny brödrost - sen å andra sidan har jag ingen aning om han betalade för den eller ej..

Tältet är uppe, nya diskmaskinen är på plats, bord och stolar är hämtade och imorgon är det den stora dagen bella längtat efter i 3 långa år. Dagen då hon äntligen får bära studentmössan och sjunga "fy fan vad vi är bra!"

Nu kallar snart sängen, men först lite brun-utan-sol-inkletning....får man inte äkta vara så får man väl köra med den konstgjorda...

Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0