Linne-bränna eller bonna-bränna..

Det är helt sjukt vad tiden går fort - jag hinner inte med mig själv..! Ja jo med mig själv hinner jag eftersom jag är lite fåfäng, men livet bara liksom schvissar förbi mig - redan onsdag och egentligen vet jag inte vad jag gjort mer än jobbat. Är det så här det ska vara resterande 20 åren av arbetslivet?

Bella har börjat arbeta på allvar nu, hon skiftar med att jobba förmiddag och kväll varannan dag. Då hon arbetar kväll så sover hon hos systern min - de är så gulliga som vill ha gumman hos sig.

Josefine stånkar också på...rensa ogräs på skolor och i parker är väl ingen höjdare, men hon har träffat lite nytt folk och imorse hade vi en söt tjej härifrån Vä med i bilen. Det har varit svettigt för ungdomarna dessa soliga dagar och Josefine har lagt till sig en fin linne-bränna...haha Inget hon är så där extremt stolt över och tycker mest att det är pinsamt med "nästan" bonna-bränna - ni vet, typ sån som Henke har....



Hörby marknad idag, men en annan fick ett chock-meddelande om att det var möte ikväll...-Va? -Det måste vara fel - vi har ju inte fått någon påminnelse... Haha, vi i styrelsen har blivit lite bortskämda av Gunilla, som är en pärla och brukar skicka ett mail - i alla fall till de som har alzheimers-light... ja, så det blev ingen marknad för min del, men satsar på Degeberga marknad nästa helg istället.

Läser för tillfället en bok av Alex Schulman som heter "Skynda att älska". En ganska gullig bok, läsvärd, lättläst och framför allt har jag lärt mig hur man bastar på finskt vis och hur man kokar kräftor och letar upp de absolut godaste räkorna...om man nu gillar att rota i räkornas hjärna.. Boken handlar om Alex pappa, en känd tv producent på svt.

Nu är det Nelly.com som gäller - Seeya!


Kommentarer
Postat av: berit

Hej Susanne!

Har nu läst i din blogg. ”livet bara liksom schvissar förbi mig”, skriver du. Det är inte livet som schvissar, det är ju DU!! Som fröjdar fina familjen, tränar, fixar hus, trädgård och pool, styrketränar, ordnar släktträffar, ordnar jordgubbar, festar, är föreningsaktiv, gympar, njuter av livet, bloggar, skriver, tränar igen.

Kul att läsa!

Kram Berit

2010-07-02 @ 00:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0