En helg i min smak

En helt otrolig helg har passerat så där bara - varför ska tiden alltid gå så fort? En mycket händelserik och givande helg blev det trots allt, och det var nog mycket vädret som gjorde det.

I lördags morse körde Josefine och jag och shoppade inför studenten på fredag...ni vet frukter är nästan aldrig mogna i affären - grön ananas, grön mango you name it.. så jag hoppas att de ligger till sig och blir mjuka och saftiga under den här veckan. 20 grader redan kl.9 på morgonen bådade gott för en underbar lördag, så det blev faktiskt inte mer matnyttigt gjort den förmiddagen.

På eftermiddagen skulle vi ha uppvisning i Tollarp på ledardans, afro och step. Vi samlades en stund innan och körde igenom passen och det var ju tur det för jag kände mig ganska ringrostig - ett tag sen jag tränade... svetten rann as usual och när vi kom fram till stället vi skulle ha vår uppvisning på var min tröja helt våt. Hur kul är det?!

Ledardansen var bra och de var jätteduktiga, men jag tyckte nog att där var mer feeling när vi hade den i sporthallen.



Inte så himla roligt med en stor lastbil bakom sig...

En rolig bild....



Bodil undrar nog var alla blev av.... haha

Afron var hemsk. Trägolvet var skållande hett, precis som att gå på en sandstrand vid medelhavet kl.13.00 - jag brände mina fotsulor så de sista minuterna av dansen tänkte jag inte på annat än hur jäkla ont det gjorde.



Efter dansen på glödande kol fick man skynda sig med att få på skorna och ut på dansbanan igen med brädorna - nu var det step up... och jag som bara tänkte på mina brända fotsulor.









Så klart blev det många småmissar, men vi gjorde vårt bästa och vi hade skitkul under tiden - det är ju huvudsaken.

Om gympa var lätt skulle det kallas för fotboll...

Trötta och svettiga körde vi hemåt - tog ett bad i poolen, som nu uppnått 27 grader - alltså så pass varmt att även jag kan doppa mig...efter ett tag - först måste man sitta i med benen så de vänjer sig vid tempen och sen kan man stänka lite nätt på resten av kroppen för att de andra lemmarna också ska kunna få en chans att känna feelingen av iskall vätska..sen när man blivit varm igen så slänger man sig, det går att mesa också, men det tar längre tid och man känner sig lite stenålders.. och lite mindre hipp än vanligt.

På kvällen tillagade M en helt enastående, supergod grillad laxsida - den här Herr Weber är helt fantastisk!!

Söndagen blev det slit från morgon till kväll.
Jag skapade detta:



Inte helt färdigt än, men en bra bit på väg. Visst ser det lite mysigt ut? Detta tog ungefär hela dagen..
Hela familjen var faktiskt ute i trädgården och hjälpte till med allehanda trädgårdsskötsel och det tackar jag för. Ni är underbara!!

En hel helg med strålande sol, bad, slit och svettigt nöje - helt perfekt i min smak!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0