Energislukande frustration

Jag är en väldigt bekväm kvinna. Jag gillar allt som gör livet bekvämt för mig - ni vet alla dessa underbara elektriska prylar som gör det enkelt och behagligt för en arbetande kvinna och som t.ex hellre vill sitta och pyssla med barnen än att stå och diska... använda matberedaren istället för att stå och röra ihop smeten förhand som man gjorde på stenåldern.

Jag har länge sett ett scenario framför mig att min diskmaskin lägger av dagen före studenten eller nåt sånt dumt... den har nämligen fått för sig att "brumma" oroväckande någon gång då och då.

I dag lade den s-a-t-a-n-s j--v-l-a maskinen av... några extra "brum" och sen ingenting.

Jag har varit hur lugn och fin hela kvällen... jag tror att den bara behöver ta igen sig över natten och sen fungerar den hur bra som helst imorgon igen eller så har den bara råkat ut för en släng av influensa eller nåt..

Jag hoppas att jag inte blir så himla bekväm i mitt nästa liv.. det tar för mycket energi - jag menar, det är ju aldrig bra att gå och oroa sig för att dessa elektriska prylar ska gå sönder. Så funderar man lite om frustrationen beror på att det är dyrt när prylarna går paj, men även om jag hade vunnit mina 216 miljoner så hade det ändå varit energislukande frustration som uppstått - så det beror inte på någon ekonomisk oro - (det går ändå till den allmänna konkursen..) nej, det är för att jag är bekväm och kan inte tänka mig ett liv som diskerska, inte ens under en vecka.

Vad vill ni läsa i nästa blogginlägg?

1. 5 saker ni inte visste om Snuttis
2. Fortsättning på energislukande frustration
3. Dagens händelser



Kommentarer
Postat av: Bellis

jag vill läsa om.. 5 saker vi inte visste om Snuttis! :)

2010-06-09 @ 15:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0