Kolobrzeg, Polen

Så var det då äntligen dags att bege sig iväg till vår efterlängtade Spa-weekend. Vi packade in resväskor, barn, katter, kattleksaker och sen körde vi till världens bästa katthotell som ligger beläget några km från Luddan. Det är så fantastiskt mysigt och fint, och katterna brukar älska det - Pavarotti gjorde det i alla fall... Nu är det ju andra katter, andra personligheter så det var ganska spännande att se hur de reagerade på att bli lämnade.

Sista gången vi lämnade Pavarotti jamade han inte ens hejdå, han gick raka vägen ut genom kattluckan till uteplatsen och lade sig. Dessa två lurviga saker har aldrig varit på semester innan så de var lite oroliga under bilfärden och ville ut ur kattburen till varje pris, men när de väl kommit in i hotellrummet så ville de plötsligt inte lämna den trygga buren. Där var fullt av andra hotellgäster så nyfikna Maximus kunde inte låta bli att kika in till de andra - han lade sig i tryggt förvar i kattlådan och smygtittade på de andra katterna som så gärna ville ha kontakt. Amadeus var lite blyg och smög mest omkring, hittade hålet till kattluckan och lade sig tillrätta där - på tryggt avstånd från alla nyfikna katter. Maximus var då tvungen att kolla vad brorsan gjorde och skulle också krypa in i hålet. Plötsligt försvann Amadeus ut genom kattluckan..
- var blev du av brorsan?
- hallå brorsan, var är du?
Sen kom han skrikande till oss -hjälp, väggen åt upp brorsan! -han bara försvann!

Efter lite kel och hejdå av katterna körde vi ner till S.Sandby och lastade in våra resväskor i bussens bagage. -Ja, vi ska bara vara borta i några dagar, men man måste ha lite kläder att välja mellan..

Tråkig färja som vanligt, varm hytt men vi sov ganska gott ändå. Upp i ottan, frukost kl.6 - avåkning kl.7 och vid hotellet vid halv 10. Wow, nu ska här njutas!!

Första dagen blev det mycket bad, chill i bubbelpoolen, styrketräning, löpning, underbart god buffé på kvällen och sen spelade vi bowling - SUS VANN!!!!!!!!
Jag hade även bokat en timmes massage med varma stenar - sååå underbart det var! De hällde varm olja på kroppen och masserade in den och sen tog massören varma stenar och lade på delar av kroppen och fortsatte massera med dem - helt underbart, kan verkligen rekommenderas.



Bella i poolen (hon orkade inte simma utan bara njöt av värmen)



Mikael däremot simmade och simmade - han blev ju aldrig färdig... när vi andra hade legat och njutit en bra stund i bubbelpoolen, efter att vi hade simmat våra km kommer M helt utpumpad och flåsande, och med darrande ben och nästan ramlar i så trött han är efter sitt sim. Den mannen kan springa nästan hur länge som helst, men simma en km tar musten ur honom totalt.



Klara med simmet för denna dagen.. nu väntar bastu!!



Ångbastu!! haha, visst ser det mysigt ut?! Så häftigt kaklad den var - tyvärr kunde jag inte ta någon ordentlig bild för all ånga, men det var skitsnyggt. Är det någon som vet om man kan ha en ångbastu hemma och vad som krävs för det?



Kan ni se vad detta är? - Ismaskin - ashäftigt!



En lyckligt avkyld M



Ett runt duschrum med 5 olika duschar, allt från badtunna till vattenfallsdusch - skithäftigt!


Andra dagen blev det mycket träning - först simning på morgonen efter frukost, sen hade vi våra behandlingar och jag och M hade var sin timme ansiktsbehandling, dock hade M ansiktsbehandling för män - (något jag övertalade herr M till för han ville först absolut inte ha någon sån tantbehandling, men han älskade det). Tjejerna hade valt massage och massage med varma stenar. Lilla Jossan är lite pryd och hade lite svårt att koppla av när de masserade skinkorna.. annars gillade de det.

På Eftermiddagen körde vi en timme step och t.om Josefine var med - jättekul! Vi fortsatte in i det andra rummet och sprang på löpband och styrketränade.



Lunch i lobbybaren efter träningen - bella är trött!



Pierre och Cali - trötta trots att de inte hade tränat..



Pappa och Joanna

 

och krabborna..

Kvällen bjöd på god middagsbuffé och därefter bjöds det på drinkar i baren av pappa och Joanna.
Det är inte varje dag man sitter och pratar i flera timmar med sin pappa...inte för mig i alla fall, men det var väldigt givande och barnen uppskattade lite uppmärksamhet från sin morfar.

Hemfärd efter frukost söndag fm. En lååååångtråååkig hemresa med Polenfärjan. Cali berättade i bussen till färjan att för något år sen var där en resenär som åkte denna resan med Thells, som vann 65 000:- på enarmad bandit. De hade haft lite problem att skrapa ihop så mycket pengar på färjan, men det hade gått till slut och pappa hade fått låsa in pengarna i bussen under färden.

Och då tänkte jag att -så klart vinner jag också denna summa... Eftersom Polenfärjan är dötrist och man har inget att göra mer än att shoppa, och shoppa, och shoppa, och äta, och sova så tog jag min chans. -Klart jag vinner!!
Eh, det gjorde jag så klart inte - inte den summan i alla fall, men man måste liksom hålla hoppet uppe, eller hur. Jag vann 280:- och det var jag jättelycklig för i ca 5 minuter, tills jag nästan spelat upp dem.  Jag gick faktiskt in och köpte mig en dyrbar kräm så jag kan känna mig lite lyxig varje dag och tänka på att hade jag inte vunnit dessa pengar hade jag aldrig köpt denna krämen. Visserligen kostade den nästan dubbelt upp, men det var ju ett bidrag till lyxen.

Hemma var vi strax innan 23 och det första jag gjorde var att sätta på en kopp riktigt gott kaffe - det var flera dagar sen man drack det.

Vi har haft ett helt underbart veckoslut, så avkopplande och härligt! Tjejerna var också hur nöjda som helst - helt nya intryck och erfarenheter för dem och de uppskattade nästan allt.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0