Tabasco

Visst är det tråkigt med vardagsmat! I förra veckan kom jag och en del av mina kollegor på den briljanta idén att vi kan hjälpas åt med att hitta på vardagsmiddagar.. Sagt och gjort, i måndags kom Jane med denna veckas matsedel, och nästa vecka är det jag som ska knåpa ihop en veckas goda och enkla recept.

Eftersom vi inte lagar mat varenda dag i veckan så blev första måltiden idag och det var M som skulle laga "Kassler Hawaii" eftersom jag "SPRANG PÅ LÖPBANDET" (ja, ni läste rätt..)

Bella frågade:
- vad var det vi skulle ha till middag, Hawaii apelsin eller Hawaii ananas?
- Eh nä gumman, det var Kassler Hawaii.
- Jaha
- Vet du att på fredag är det torsdag.
- Va??? Du menar väl att på torsdag är det som fredag.
- Jaaa (asgarv) jag ska nog inte prata mer idag (ännu mer asgarv) min hjärna har redan påsklov.

Jag är inte särskilt känslig för starkt kryddad mat, men däremot har jag en man som lider enormt. Han är allergisk mot speciellt peppar. I detta receptet var det 2 tsk tabasco och M tog 1/2, alltså inget alls nästan, men alla ni som har sett "Och så kom Polly..." vet hur en man kan reagera på stark mat och jag lovar att det var stora likheter.. Det fullkomligt forsade i pannan på honom - han var helt våt i hela ansiktet och han drack ett glas vatten efter varje tugga. När vattnet var slut i bringaren lät han munnen svalkas med vatten direkt ur kranen. Han provade även mjölk..

Haha, han såg för rolig ut med bandana á la Pigge på huvet fast det var en kökshandduk och en panikartad blick..

och jag glömde fota..!

- Ja eftersom jag ändå måste duscha efter den måltiden så går jag ner och tränar, och så gick Polly..sorry Mikael.

Kommentarer
Postat av: bottan

Så känslig han är din man!

2010-04-01 @ 20:28:59
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: Sus

Mmm det är faktiskt lite synd om honom.

2010-04-01 @ 21:09:41
URL: http://snuttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0