Dr Sus

Alltså, var tog solen vägen? I torsdags var det ju så himla fint och igår öste det ner.. jaja, värmen är ju här och jag ska inte klaga, men man kan väl få undra..

Fredagen gled snabbt förbi, tillbringade mesta delen av dagen på jobb. Skulle egentligen på tjejmiddag på kvällen, men eftersom jag varit febrig och hängig tyckte jag inte det riktigt passade sig att festa på kvällen, så jag åkte och storhandlade mat med M istället. Det var verkligen STORHANDLA för det gapade tomt i både kylskåp, frys och skafferi.

Jag har många gånger undrat varför jag får feber bara så där.. nu har jag en teori! Ni vet Dr Sus har gjort lite medicineforskning.. Jag fick ju borelia i fjol? eller förrfjol?? Här i Sverige tror läkarna att det går att bota med 10 dgr penicillin... I USA botar de borelia med superduper kurer upp till ett halvår. Nu har jag, Dr Sus alltså kommit fram till att jag måste ju fortfarande ha borelia i min kropp - det är därför jag får konstig feber utan anledning samt att jag blir väldigt yr emellanåt.

Så är det någon som vet hur man går tillväga för att få bekräftat denna forskning?

Säg inte "ring till vårdcentralen" för då skriker jag.  Jag fick nämligen tjata i 20 minuter för att bara få en tid till att kolla vad det var för fel på min uppsvullna arm och det tog 20 sek för dem att konstatera att jag hade borelia.

Vårdcentralen är för mig en hög sopor som luktar illa.

Och jag gillar inte åska heller.. Fy bubblan vad det åskade igår!! Mitt huvud är väldigt tryckkänsligt så det dundrar ganska rejält tillsammans med Tor och det är lika tryckande idag, och Josefine och Niklas som ska på picknick...

Naaw! Puttinuttisen då... ni får kanske ta en annan dag istället - det är inte så kul att picknicka med paraply..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0