Lukten av blöt jord

En yrvaken men dock alert sus slog jag upp sina små blå prick halv tio. Innan jag kopplade att uret var mer än väntat undrade jag så klart var mannen i mitt liv tagit vägen, men så fort jag fokuserat på siffrorna i taket förstod jag att han hade gått upp för lääääänge sen. Hur kunde jag nanna kudden så länge?

När frukosten var intagen satte jag mig i bilen och for till alla plantskolor inom en radie av 5 km och inte tusan hittade jag några 30 häckthujor i stl 80-100 cm till ett överkomligt pris. Jag köpte istället en massa snabbväxande buskar som jag ska sätta på baksidan intill vår granne med Psycho-hunden.

Hem och byta om och sen ut i trädgården, M på baksidan och jag på framsidan. Grävde, påtade, planterade, rensade - det är meditation för mig. Jag gillar att få jord under naglarna, i håret och gärna en sträng under näsan också. När mitt projekt plantera-nya-växter på framsidan var avklarat fortsatte jag till min mans arbetsplats, alltså baksidan. Grävde, slet, svor och högg bort/i/åt/mot dessa fruktansvärt seglivade häckbuskar - en del skulle bort, en del skulle friseras - jag fixade det - svett i pannan, men det var det värt - nu är där nya fina buskar som ska växa sig HÖGA!

När kvällen nalkades tillagades en god kycklinggratäng som inmundigades tillsammans med ett glas rött.

Nu är det chill...typ lite rastlös - maken tittar på hockey och jag...ja sitter här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0