rullar livet?

Nu i just denna sekunden är jag helt övertygad om att jag kommer att vinna lördagens 116 miljoner. Jag bara måste det för att täcka alla de kostnader jag kommer att ha i framtiden.

Ja annars rullar livet på som vanligt - man åker till jobbet sådär lagom taggad, arbetar i 8-9 timmar med pulsslag mellan 62 och 174, sen kommer chauffören och man tar sig en powernap mellan Tollarp och Vä. Ibland blir det middag ibland blir det träning - det är bara att känna efter om dagen tilllåter middag eller om man får motionera bort de extra kalorierna som man har tuggat ihop under dagen. Sen...chillar man eller blir rastlös - om man inte har en massa viktiga papper att fylla i, sy i knappar i byxorna (de man försökte ta på sig på morgonen..) borsta katterna eller bli jagad av bella  - ett helt vanligt liv en lagom bit från stritan i Vä.

Ni vet att jag älskar att stryka... så det är inte att jag går och surar för att min strykerska har sagt upp sig.. Nej, nu sparar jag till och med pengar och jag får göra något som jag gillar. Ni anar inte sååå roligt det är att tillika stryka i min nya tvättstuga.. alltså jag har inte gjort det än, men det är ju alltid tanken som räknas. Igår kom strykerskan och sa att hon inte alls hade sagt upp sig - hon har tagit en PAUS, eller har typ tjänstledigt eller nåt.

Alla säger att det är torsdag idag, bara för att det är onsdag imorgon, men jag tycker det är lite fel för då blir det ju lördag på torsdag..eller nåt.

En arbetsdag kvar och sen är resten av veckan helt fantastiskt sköna dagar att vara ledig på.

Njut av en härlig tisdagskväll med puss och smisk.

Ciao





Kommentarer
Postat av: mamma

Är det Bella som är strykerskan kan du skicka hem henne till mig med.Jag tycker att det är hemskt tråkigt att stryka

Kramis

2010-05-12 @ 07:47:31
Postat av: Bottan

En härlig tisdagskväll hade vi i gympasalen! Du missade härlig träning ...men vad är det jämfört med att stryka?!Gäääääsp

2010-05-12 @ 14:27:53
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: Sus

Bodil, det är inte härligt att gympa när man knappt kan gå ens, ännu mindre hoppa och springa. Fy bubblan vad jag har lidit. Inte förrän idag som jag kunde komma ur sängen utan kvidande.. så döm mig inte för att jag försöker vara lite husmor då och då.

2010-05-12 @ 14:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0