Smarriga bakverk

Idag ägnade jag förmiddagen åt bakning. Det händer inte så ofta så det brukar vara riktigt kul när jag väl får till det. Idag var det endast av den anledningen att vi skulle få hit fint folk från Arlöv och Köpenhamn som jag gick upp i ottan och bakade. Tre sorters smarriga bakverk - jag till och med dekorerade mina negerbulls extra fint med smält Marabou mjölkchoklad blandat med oboy och vaniljsocker - det var faktiskt ganska smaskigt. Sen gjorde jag kladdkaka med ett täcke av apelsintryffel, och vispgrädde till det samt en nötkaka med vaniljfyllning. Intag av 5763 kalorier på 5 minuter.

MEN, prick kl 12.00 ställde jag mig på löpbandet och genomled 4 km i alldeles för snabb takt - mina ben kändes som cementpelare - tjo flöjt vad jobbigt det var och var ganska glad att jag hade en tid att passa så jag hann tyvärr inte springa fler meter.

En trevlig eftermiddag med svärmor, Olsson och Mathias + alla barnen och pojkvänner + alla kakorna och 3 kannor kaffe.

Matte stannade och svärmor o Olsson for - M och Matte roar sig med Mattes nya dator...

Enchilladas till middag + gott rött som Matte hade med sig.
En fulländad dag går jäkligt fort till sin ända.. men vädret kunde varit bättre.

Seeya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0