HACHIKO

Vilken härlig lördag! Jag vaknade redan vid åtta av att M steg upp.. suck, den mannen har inte lärt sig sova än. Ja, har man vaknat och känner sig utsövd kan jag inte somna om så det var bara att stiga upp och stråla med solen.
Mådde förvånansvärt bra, men det var ju ganska lugnt på valborg.

Jobbade hårt i trädgården hela förmiddagen med att gräva upp björnbärsbuskrötter.. tjoho, lucky me!! Svettigt och tungt för ryggen, men där ska bli fortsättning på thujahäcken sen så det kan bara bli fint...med tiden.

När ungdomarna vaknat fick man höra lite Valborgsroligheter - Jolly hade somnat på plattan till vår pools värmepump, Björn hade haft svårigheter att gå på bussen för att åka hem, Linda och bella hade dansat Wild dances och killarna hade också försökt...

Vår torkvinda har plötsligt hittat en ny plats i trädgården - undrar vem som inte gillade att den stod rakt upp?

M har börjat bygga vår nya uteplats!



och jag längtar till vi ska ta bort plåtarna..



Det är inte långt bort nu - om två veckor kanske...

Saknar sommarvärmen så därför satte jag igång bastun på kvällen - M och jag bastade en stund innan vi grillade spett. Mmm så gott!

På kvällen såg vi en så fruktansvärt BRA film som jag rekommenderar ALLA att se - HACHIKO!! Se den!! Ni måste se den!!



Filmen är baserad på en sann berättelse och är så underbar. Jag älskar filmer med djur, men tyvärr brukar de vara ganska sorgliga och är man så känslig som jag så sitter man och storgråter i soffan - det behöver inte vara direkt sorgligt, men filmer med djur är ofta känslosamma... Jag verkligen storgrät under filmen och när jag vaknade imorse och kom att tänka på den här filmen så grät jag igen.

En hård helg för min vätskebalans alltså - först Bodils o Pigges långsamma värmepanna som fortfarande tror att det är minus 17 grader ute, vin på det för att kompensera vätskebalansen vilket visar sig bli minus dagen efter...svettigt trädgårdsarbete, bastu och sen gråtfilm - Idag får jag nog dricka 4 liter vatten eftersom jag vill se filmen ikväll igen..

Nu väntar en härlig och solig söndag i trädgården, och kanske ett litet åk på hojen i em.

Var rädda om Er

Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0