Helgens slit är över

Wow, vilket härligt helgväder det blev trots allt - det såg minsann inte ljust ut i lördags förmiddag, men de tunga molnen for iväg och fram kom solen och hettan.

Jag ägnade dagen åt trädgårdsskötsel - slet som ett djur med gräs och rötter, växter och stenar, alltså ett skapande av ett stenparti - kan bli fint med tiden..



Jag njuter fullständigt av denna årstiden och speciellt Maj månad är den absolut härligaste månaden på hela året.





Igår kom Bodil & Pigge och hälsade på efter det att de suttit och skumpat i en buss sen kl. 6 på morgonen, med ett stopp för att inhandla "lite" liquids och sen skumpat vidare hem igen. Eftersom det är lite komplicerat att ta hem allt det där "lilla" de hade handlat - gåendes, så hämtade M dem med den gråa. Kvällen var ung och temperaturen var "nästan" jacka och de hade ju druckit hela dagen så de fick komma hem här och tömma vårt barskåp och prata lite skit med oss resten av kvällen, medan vi gömde undan blåbärslikören vi fick av dem som tack för skjutsen.

Vi satt faktiskt ute ända tills midnatt - visserligen med tjocktröja eller jacka på, men det var hyfsat varmt.

Under söndagen fortsatte vi slita hårt - M på sitt ställe och jag på resten av ställena, och svetten lackade.

Så här långt har M kommit på uteplatsen - nu är det bara trappa runtom som saknas, och sen ska det stensättas också, men det är ett annat projekt.. vi kan kalla det stensättning del 1,2 och 3 - stensättning runt uteplatsen är del 2.



Och, nu kommer jag till det här som jag har sett fram emot sen februari..



Poolen är fylld!! Tyvärr är inte värmen på än... den håller för tillfället endast 12 grader - Brrrrrr

När vi lyfte av plåtarna låg där 5 stycken BAUTA SPINDLAR och flöt

Jaja, de är döda och jag ska inte hoppa i...än. (inte förrän tempen närmar sig de 30)

Nu är det filmtime - njut av resten av söndagskvällen!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0