Valborg

Efter en ganska jobbig vecka blev det äntligen fredag, och jag hade hoppats på att vara ledig denna dag, men insåg ganska snabbt att det var helt omöjligt. Kl.14 orkade jag inte mer, då satte jag mig i bilen och drog en lättnande suck - nu är det helg!

Höll på och somna på vägen hem så det var bara att ta en powernap så fort jag tagit av mig skorna i hemmets trygga vrå..

Hade fått i uppdrag av Bodil att göra förrätt och det tog lång tid innan jag väl bestämt vad det skulle bli.. kräftstjärtsspett, mango inlindad i parmaskinka, slokande sparris i ett glas med dippa gjord av creme fraiche, sambal oelek och lime.

Vi blev bjudna på mousserande gott friskt vin som välkomstdrink - mycket passande en sån här fin valborgsmässoafton. Förrätten blev ganska god och sen fick vi kyckling med bacon och svamp i sås med supersupergod potatisgratäng. Blev så mätt! Orkade knappt dricka! hahaha, skojade bara.

Spelplanen till Pictionary kom fram..



Sen glömde vi liksom bort att spela det... så vi tog bort det igen och spelade



Med vilda gester - ett jätteroligt charadspel eller om man vill kan man köra den verbala versionen - vi testade båda.

Jolly, Björn och kissekotten kom på besök - de var på fest in the blue house och behövde luftas lite..





De var inte riktigt nyktra.. ett roligt och kort avbrott i vårt spelande.

Sista spelet var av den kreativa arten..



Ojojoj, M var den som fick dem att falla, men visst var vi duktiga!

En rolig kväll med inte fullt så många diskussioner som förra gången men desto mer skratt. Sömniga och mätta lunkade M och jag hemåt vid halv 3.

Total chock när vi kom hem - inte ett enda spår av 15 berusade ungdomar mer än 4 fulla soppåsar i köket. De hade städat och plockat undan allt - tack snälla, ni är underbara mina skatter!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0