What?! Skojar du?

Fy för bubblisen vad jag har ont i min kropp idag. Det är till och med så illa att mina ben och vänstra balle skriker när jag sätter mig ner.. Illa, och så kommer min "roliga" make och berättar för mig att jag ska följa med och gympa imorgon. Eller hur?! -No way!! Kan jag knappt gå ur sängen ska jag väl för tusan inte ligga på golvet och kräla och riskera att inte komma upp.

Idag har det varit måndag hela dagen. M har jobbat hemifrån då vi väntade stora paket tak och stålskenor och skjutdörrar till vår altan. En bauta långtradare backar in på uppfarten och ur stiger en kolossalt stor Dansk som knappt behöver bärhjälp till pallarna.. tur jag inte var hemma och tog emot -först hade jag blivit skiträdd för denna stora man och sen hade jag inte fattat vad han sa.


Ett oerhört överraskande samtal fick jag idag - Du har vunnit en Tysklandsresa! Asgarv i luren - skojar du? Nej, du har 4 lördagar att välja mellan.
Jag som har bett min pappa handla studentliquids för att slippa åka till Tyskland, så går jag och vinner... varför har jag alltid sån tur? Tur och tur? Hade varit bättre med 215 miljoner på Lotto, men det vinner jag aldrig, så egentligen har jag otur för jag vill ju egentligen inte till Tyskland. Nu är detta en lite speciell resa så det ska bli lite kuligt ändå.

Nu ska jag snart gå och sova, och så fort jag öppnar sovrumsdörren rusar Maximus in och gömmer sig i mitt täcke...



- Du ser mig inte va? Där ligger han tills jag slänger ut honom..

Och det gör jag för annars får jag inte sova..den katten är nämligen väldigt närgången.

Sleep well!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0