Att åka buss i snö är ett äventyr

Det känns som jag har en tickande bomb i mitt huvud, men utan tickandet..liksom.

Imorse vaknade jag med huvudvärk och uppsvullna ögon, tog ingen notis om det - hade ju samma åkomma i tisdags och nu med hoppfulla tankar om att Ipren hjälper. Efter tre Ipren och fortfarande en grotesk huvudvärk bestämde jag mig för att åka hem. Varför sitta på jobbet och må dåligt och göra ett jobb som jag inte kan koncentrera mig på?

Jag tog bussen hem!!! Jag som aldrig åker buss visste för det första inte från vilken hållplats den gick, där finns ju ett otal i Hörby...eller inte. I alla fall så kom jag med rätt buss, dock var den försenad pga detta ständiga snöandet och jag var vit och kall i väntan, men blev så klart ganska varm efter ett tag i bussen.. en smått galen busschaufför som försökte sig på några idiotomkörningar i ishalkan, men förstod nog att det var lönlöst. Sen blev jag plötsligt nervös för jag hittade ingen "stiga-av-knapp".. Så jag var tvungen att hålla utkik efter hur de andra gjorde, och det var ju inte så svårt - knappen satt ju ovanför huvet.. se moderna bussar! På stadsbussarna är det mycket lättare! När jag väl kom till Vä så fick jag pulsa i snö flera mil kändes det som.. plogbilen hade så klart plogat upp drivor på gångbanan så där gick jag och svettades, nästan som ett intensivpass med tanke på mitt dundrande huvud också.. 5 kvart tog det att komma hem från Hörby med buss i snö.

Slängde mig i soffan så fort jag kom hem, och somnade. Det var en tuff pärs att gå från E22:an..

Vaknade när Bella kom hem och jag hade fortfarande huvudvärk. Vad ska jag göra???

Jag har nu ikväll även testat att ånga mig med eukalyptus, med tanke på att det kan vara bihålorna..men det bankar lik förbannat.

Ge mig tips!!
Jag vill inte vara hemma imorgon och jag vill framför allt inte vara sjuk i helgen för jag har ju planerat julmys.

Fy bubblan vad jag känner mig värdelös - det var bara två månader sen jag var hemma sist.


Kommentarer
Postat av: Cathy

2010-11-26 @ 08:55:27
Postat av: Anonym

Du har ju en man som är duktig på att massera nacken, så låt honom göra det. Har du lite linnement hemma så ta det, det ska vara varmt!! En vetekudde i nacken kanske. Och ta 3 st panodil/alvedon eller 2 alvedon och 1 ipren. Men ät inte för mkt ipren, tänk på magen...

Hoppas att det blir bättre i helgen. Kram kram.

ps ansiktsmasssage är åxå bra ;)

2010-11-26 @ 08:58:23
Postat av: Cathy

Ha det va jag som gjorde inlägget då, blev lite konstigt på nåt sätt. Kram

2010-11-26 @ 08:59:11
Postat av: Sus

Tacl Cathy, hoppas mannen läser din kommentar... tror du att det kommer från nacken då? Jag var hos en massör för någon vecka sen o masserade axlar o nacke, men jag hade inte så mycket spänningar där. Jag funderar lite på om det kan vara så att jag behöver glasögon kanske...

2010-11-26 @ 14:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0