Sus älskar Spa

Har nu landat och är tillbaka i träsket.. hur många dagar behöver man egentligen på ett spa för att känna sig helt utvilad? Det räcker i alla fall inte med en 3 dagars resa. Jag var så trött idag på jobbet, konstigt med tanke på att jag har haft en mycket avkopplande och skön helg i Polen, men hm...det har varit en del festande också.

M, jag, Pigge och Bodil tog bilen till Ystad, letade parkering i en evighet innan vi tröttnade på att de satt konor på en tom plats, så M gick helt sonika ut och flyttade dem och parkerade sin bil. Såja, lätt att hitta parkeringsplats i Ystad hamn... Thells Bussar kom inglidande med sin BRANDGULA buss och hälsade oss välkomna med hyttnyckel och frukostbiljetter. Sen började vandringen mot båten, om man har pass vill säga - somliga glömmer sånt, men inte vi.

Det första man gör när man kommer in i hytten är att stänga av värmen - det gör alltid M. Sus fryser och M är varm - vem vinner? Den längsta för jag når inte upp till taket och ändra värmen. Vi serveras sen mat i restaurangen - gott bröd med tilltugg.

 och till det drack vi te med kaffesmak - jaså, det skulle vara kaffe?!! Föredrog drinken från baren istället.



Mysigt hade vi i alla fall.
Trots Halloween tema på båten fick de inte igång gästerna - stendött, så det blev ingen lång natt i baren precis.

På fredagsmorgon anlände vi till Hotel Senator i Kolobrzeg.
Våra behandlingar hade hamnat på lördagen så fredagen var inte uppbokad - det blev soft hela dagen - härligt!!



Jennifer, Jarmo och Sabina på väg till badet.
Vi simmade också lite, slappade i bubbelpoolen, besökte bastun, väntade på lunchen....M väntade en hel timme på sin macka och irritationen växte...





Min syster Monika



Vår guide Liza

Och äntligen kom maten....till somliga..



På eftermiddagen tog vi en skön promenad ner till havet.



Nu önskade man sig plötsligt sommar igen..



Sen hälsade vi på krabborna..



Ingen träning idag för både Bodil och jag var helt slut efter 200 m bröstsim.

Fredagen bara sprang iväg och plötsligt var det dags att göra sig redo för presenten vi gav till Pigge - "förfest-spelet", men det blev ett "efterfest-spel" istället.

Middagsbuffé - oj så mycket god mat - oj så mycket goda efterrätter.

Först måste man fotografera vad man dricker, och jag kan inte för mitt liv förstå varför jag ALLTID fotar mina drinkar - hur kul är det?

   

jaja, sån är jag...





Bakom mig satt Anna Anka eller i alla fall en kvinna som säkert ville vara lika fisförnäm som henne - och hon lyckades verkligen åstadkomma detta..både utseendemässigt och lillfingret som hade samma riktning som näsan. Vi hade otroligt roligt åt denna kvinna, men det roligaste var nog när hon plötsligt, helt ogenerat tar ut sina armbågar rakt ut och börjar lukta sig i armhålorna. Sanslöst!!

Efter middagen blev det ett besök i baren. Lite trevligt samkväm med våra närmaste och därefter blev det som sagt "efterfest-spelet". Trötta efter en dag på spa ramlade vi i säng vid midnatt.

Utvilad som man är när man är på spa gick jag upp tidigt och åt frukost - åhh, vad jag älskar hotellfrukostar!!
Sen chockade jag kroppen med 1000 m simning medan M var på behandling och därefter var det min tur att få ansiktsbehandling - 60 min njutning!

Denna lördag var där ny personal i lobbybaren vilket resulterade i att vi fick lunchen efter endast 5 minuters väntan.

Sen var det dags för nästa behandling - oljemassage med varma stenar - vilken tur att jag inte är värmekänslig för då hade jag svimmat - det var riktigt heta stenar och det var ljuvligt. Sen kändes det som att vi bara var tvungna att träna lite... det blev lite styrketräning, men jag var inte precis på humör för det.

Däremot såg jag fram emot sista kvällen på spa't..

Först middagsbuffé utan Anka men med goda bakelser - det var nog det vi hade mest koll på - vilka olika sorter serveras idag. För det mesta var det maräng och choklad, vilket M inte är så förtjust i - han ÄLSKAR fruktiga tårtor och när det väl kom det så stod vi alla och skrek på honom, typ halva bussen, för när jag började så kallade även Bodil och sen Pigge och sen Pappa och alla ville tydligen att Mikael ville ha en fruktig tårtbit, eller så visste de inte varför de kallade på honom. Alla slängde sig över de fruktiga och fatet tog fort slut. De var alla så fina, så fina att jag t.om råkade "filma" en... (verkligen en händelserik film..)

Kvällen blev så här rolig:



Redan vid middagen var Jarmo lite suddig i blicken..



Jaja, jag också...



Vad ska vi nu beställa...?





Sen blev det lite sugbilder...haha Man kan ha hur kul som helst med ett sugrör..













Och jag förstår varför Sabina absolut inte ville gå och lägga sig! Vi hade skitkul!!



Bilden lånad av bottan.blogg.se



Det blev en galet rolig kväll och natt, och när vi skulle gå och lägga oss så kom vi på att vi måste ju ändra klockorna... det var bara det att klockorna ändrar ju sig automatiskt... suck! Jaja, jag brukar ändå inte sova så mycket.

Hemfärden på söndagen var låååååångg. Hela dagen gick i samma tempo - fika - sova - äta middag - sova - handla - sova - läsa - fika - sova.  Var hemma hos mina älskade flickor 21.30.

Vi tackar Thells bussar för en skön resa med en fin buss och fint hotell, trevlig guide och bra chaufför och jag vill även tacka er andra som gjorde vår helg så sjukt rolig!

Tack och hej


Kommentarer
Postat av: Bottan

Visst blir man SUGEN redan??

2010-11-02 @ 11:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0