Träningsdag!!!

Att vakna av klockuslingen en lördag är ingen höjdare, men idag har vi ju en härlig träningsdag framför oss så det var lite lättare då.

Kycklingsallad, kaffe, energidrycker nerpackade och så klart resväskan med alla ombyteskläder, stepbrädor och boxhandskar - fatta så mycket packning för några pass.

Först började vi med bodystep - Ahhhh, I love it. Det gick skitbra, var skitkul och jag älskade svetten som rann över min kropp..eller inte, men jag hade i alla fall en superrolig timme. Ledare: Linda Johansson ♥





Sen efter det var det styrkepass. Ingen höjdare när hela kroppen redan har fått nog...
Ledare: Bodil och Ellen

Det var ju inte alla som körde step, somliga latade sig då... den här mannen t.ex.



-Ah, va tusan gör dom????



Så här..





Som sagt, svettigt men skitkul!!!





eller den här varianten...när inte armarna orkar mer.





Klockan hade redan hunnit bli 12.30 och lunchen var välkommen. Samlade mitt på golvet satt vi alla och smaskade i oss nyttigheter blandat med onyttigheter.

Nu blir det ROCK!! Rockpasset var kuligt och fartfyllt! Ledare: Paul Stanley




Därefter fick vi avreagera oss lite på varandra, nämligen boxas. Skitkul igen, lite deja vu feeling för min del för det var väldigt längesen jag gick på box. Jag råkade skära mig imorse när jag gjorde sallad och i och med boxhandskarna så skavde de upp såret igen och det rann blod. Jag fick plåstras om. Isabella gillade inte alls boxen och gnällde mest hela tiden över allting, mitsarna klämde, det var tråkigt, hon fick ont både här och där - så plötsligt utbrister hon - jag blöder!!!! haha, det visade sig vara mitt blod från mina handskar som hon använde.... Då fick hon ju ändå fortsätta boxas. Tji fick hon.

Sista passet för dagen var ZUMBA. Trötta och lite stela i kroppen började vi latinoröra oss. Jag blev ganska besviken på det passet för jag tyckte inte alls om musiken och man blev inte ens svettig. Hade nog för stora förväntningar där...är jag rädd.



Eliterna Emma och Gunilla i zumbatakter - jätteduktiga!!



Inhyrd instruktör till Zumban.



Bodil o Ellen höftrullar i Zambatakt



Dagens avslutning bestod av lång stretchning, verkligen behövligt! Därefter fick vi vår efterlängtade dusch - sällan är det så skönt att duscha som efter en träningsdag - skulle kunna stå där hur länge som helst.

Tack Bodil, Ellen och Linda för att ni gjorde denna dag superkul. Nästa år satsar vi på Zimba med Linda, hahaha

Från och med NU får ni tycka synd om mig - kroppen börjar redan bråka med mig.


Kommentarer
Postat av: Bottan

Tack själv :) Nästa gång kan du väl vara med på fler pass?? Alltså HELA pass....

2010-11-22 @ 10:21:02
Postat av: Sus

Då får du fixa roligare pass. Jag gillade bodystep och boxen kanonmycket, men styrkepasset - hallå! Det finns en anledning att jag inte gympar o. fick det bekräftat i lördags - ryggen klarar inte dina gympapass - vet ej vad det är som gör det, en kombination av allt kanske..

2010-11-22 @ 13:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0