Halv huvudskål

Tjena people,

Nu börjar jag åter komma tillbaka till verkligheten. Jag har haft och har fortfarande en fruktansvärd huvudvärk, men idag tog jag mig i kragen och ringde till citykliniken för att få en tid för undersökning. Nu visade det sig att jag inte var listad där och de var full-listade...hallå!!! Så jag fick, dock mot min vilja, ringa till Vårdcentralen. Jag har ofta fått tjata om en tid för vårdcentralen tycker aldrig att mina åkommor är något att söka läkare för.. men idag fick jag en tid snabbt, och jag fick bara sitta i telefonkö 41 minuter..

Känns befängt att söka läkare för att man har ont i huvudet. Såna triviala sjukdomar brukar ju botas med Ipren, men när man har överdoserat Ipren i 8 dagar tillsammans med Alvedon och det inte hjälper så fick även den mest anti-vårdcentraler krypa till korset.

Föga förvånad kunde jag konstatera att servicen var till full belåtenhet och tillika var läkaren snygg. Fick massor av konstiga frågor och blev utsatt för diverse knåd och kläm, stick och titt och diagnosen migrän var ett faktum.

Varför får en kvinna i sin äldsta ålder någonsin, typ 44 år migrän?
Jag fick tabletter..och jag blev hög som ett höghus - inte alls kul, bara obehagligt, men huvudvärken försvann för en stund..

Har nu ikväll tagit en tabeltt till så om jag skriver något konstigt så beror det på att jag har lite svårt att nå ner till tangentbordet.

Hoppas på jobb imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0