Sol sköna sol

Vaknade med sömnsuddiga ögon, trodde jag, men det var dimmigt ute. Det är väl självaste den att det aldrig ska vara fint väder på söndagar så att vi kan få den där mysiga skogspromenaden någon gång..

Josefine och jag körde teamwork och angrep äpplepåsarna - lika mycket gjort som igår på halva tiden...



Sen vet ni, kom solen!!!
Så snart M hade färdigpolerat hojen tog vi bilen och styrde mot Bockeboda. Inte vad vi tänkt oss egentligen, men det var närmast. Vi möttes av massor av bilar, knöka fullt med bilar precis överallt och inte en endaste liten parkeringsplats var lämnad åt oss. Det visade sig vara mountainbike tävling på G.

Till sist hittade vi en liten enslig plats mellan några träd som vi knökade in lilla Sture mellan. Nytt namn på gammal bil. Skogspromenad med min kamera kan alltid bli roligt. Jag har sett på proffsen hur de tar ögonblicksbilder lite så där nonchalant...jag försökte mig också på det där...jag var hur nonchalant som helst och träffade inte rätt en enda gång.

  

Jaja, jag räknar mig knappast bland proffsen heller, haha

Någon har uttalat sig och sagt att Skåne är platt - var i hela friden då?? Inte i Bockeboda i alla fall - vilken tur att jag inte bestämt mig för att springa en runda för jag var svett bara av att gå.

Det är så härligt en sån här fin höstdag i skogen. Man vill fotografera de härliga höstfärgerna, hela skogen lyser av röda och gula färger.

 Kanske inte riktigt vad jag tänkt mig att möta i skogen, men där fanns en del andra nyanser också, som var något finare..

 





Dessa stenar har lika mycket gräs som vår mossmatta hemma..

Dessa stenar har lika mycket gräs som vår mossmatta hemma.



Det var en härlig eftermiddag jag tillbringade med min man o dotter, dessa två som älskar fotografering och gärna lägger pengar på nya filter, nya objektiv osv.. Ofta blir diskussionerna dem emellan -har du testat det skuggfiltret eller vad det heter, kan jag låna ditt macro mm...Då tar jag upp min lilla loppa och förklarar att jag har lite svårt att få det filtret att fastna på mitt objektiv.

De är duktiga och det är roligt att de har fotografering som hobby, de borde bara fotografera mig lite mer... jag har sånt fotogeniskt utseende. Eller hur?! hahahaha

Jag själv fotograferar hellre än bra och ser fram emot när M köper en ny, för då är det ju någon som får hans gamla.



Ja, säkerligen hon... men då får jag hennes, hihi

Nu väntar jag hem min andra dotter, sen blir det tacos till middag och lite skönt söndagsmys.

Härliga helg, synd att den är så kort bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0