Stilettklackar?

Har jag berättat att jag var i Ullared igår?! Wiiiiiii - megakul!

Har jag berättat att jag var på massage idag?! Ajjjjjj - megaont!

När vi slutat jobba idag körde vi hem till vår lilla födelsedagsgris och tillagade bellas födelsedags-önskemiddag Piccata milanaise och därefter persikor under mandeltäcke, som var bellas födelsedags-önske-efterrätt.

Sen blev det till att packa, ska på kick-off imorgon och på fredag. Ska jag packa ner träningskläder? balklänning? värsta festblåsan eller bara helt vanliga arbetskläder? Det lutar nog mest åt vanliga arbetskläder... den lilla svarta och stilettklackarna. Hur många par trosor ska man packa ner? En natt - ett par? två dagar - två par? tänk om man kissar på sig? Och hur många par byxor ska jag ta - man kan faktiskt spilla vin på byxorna..

Vilken fullständigt perfekt födelsedag min dotter har haft: blir väckt av en ljuv stämma och paket, jobb i 3,5 timme och under de timmarna kom både farmor och gamlamormor och gratulerade. Sen åker hon hem och mamma o pappa lagar önskemat, hennes älskling kommer med fina paket och romantiskt innehåll, Josefine ger stort paket, packar upp mer paket - en hel flyttkartong full med paket från mamma och pappa (jag tror nog att hon förstod vinken...) och sist men inte minst - GREYS på självaste födelsedagen!!

Och inte nog med det - Sibylla har namnsdag idag och Rolles bjöd på kanelbullar, vilket även menas som att Isabella bjuder på kanelbullar hemma också....

En fullständigt misslyckad antikolhydrat och sockerdag. Man måste vara svag ibland, speciellt när det är födelsedagar - det är såna tillfällen man njuter lite extra av att få vara lite busig..och sen svär man förbannelser över kilona man gått upp.

Sånt är livet - bus eller godis eller både ock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0