eye to eye

Så var en ännu en måndag snart till ända. Hur kommer det sig att man sover dåligt mellan söndag och måndag? Beror det på hjärnspöken, fullmåne eller bara för att man är så himla pigg efter att ha förvrängt dygnet hela helgen? Jobbigt är det i alla fall, men som ni vet har jag ju inga större problem att gå upp på morgonen utan min sömnattack kommer inte förrän kl. 14.00 och sen somnar jag som en sten på vägen hem i bilen. Vilken tur att jag åker hem!

Kvällens höjdpunkt var steppen som vanligt. Det var högt tempo från början till slut och slut var jag i alla mina lemmar, men det är sjukt kul och hur jäkla trött jag än är så studsar jag vidare med ett svettigt leende på läpparna. Det har börjat två unga tjejer på steppen som är barfota, eller strumpbeklädda.. så hörde jag deras prat i omklädningsrummet om att de funderade på att köpa skor men det är för dyrt. Har de inte gymnastik i skolan eller? Det konstiga är att de har löst valfria pass kort.. Går de på pilates tro? Är det inte krav på skor? Det finns ju faktiskt en anledning till att man ska använda skor under ett gympapass, inte bara att man studsar extra bra...skaderisk och halkrisk.

På tal om pilates...min massör vill att jag ska gå på yoga eller pilates för mina många muskler är fina men lite misskötta.. suck, det går ju så långsamt och sen är det ju så jobbigt att andas - man gör ju det hela dagarna ändå. Räcker det inte att jag sitter på min spikmatta tro?

I helgen målade jag lite - älskar det! Inte nog med det...jag har även fått min dotter till att vara lite kreativ.



I like eyes.. den vita tigern är en större tavla och ni får bara se en del av den.



Denna tavla började jag på igår, men den är inte färdig.

Ja, så ser mitt lugna liv ut..jag laddar batterierna genom att måla - det borde fler göra! Det är en lisa för själen. Man behöver inte göra mästerverk på duken, man gör mästerverk i själen och knoppen istället.

Nu ska jag måla färdigt ögat - lev väl där ute!

Kramis

Kommentarer
Postat av: Mia

Amen GUUD vad fina de e´! Får väl lägga en beställning innan du blir för dyr...:)))

2010-10-25 @ 22:35:57
Postat av: Sus

Tihi fniss, så snäll du är!! Ja det går bra att beställa..

2010-10-26 @ 06:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0