Jag hör Anna Anka på tv - iiiiiiiiiiiiiiii, jag dör!!!

En sak är säker och det är idioter i trafiken gör mig pissed! Precis varenda morgon ser vi bilförare riskera sina egna liv och andras på helt idiotiska omkörningar. Det är knappast så att vi ligger och såsar i 70 på en 90-väg.. vi håller 90-100 precis som de flesta, men ändå ska någon om. Det som skrämmer mig mest är att folk totalt nonchalerar trafikregler, de ska om i alla lägen - annan omkörning, ja va fan, då får man väl köra om två bilar på bredden - häftigt!! heldragen linje - alltså linje som linje, vem bryr sig om att den är heldragen, jag ser ju 5 m framför mig - där kommer säkert ingen bakom kurvan.

Jag bryr mig inte ett enda dugg om fortkörare, låt dem köra fort så länge de inte äventyrar andras liv. Trafiken är inget jäkla datorspel!!  Idag när jag körde in till stan, E22:an 100 - 120 km/h - jag låg i vänsterfilen och körde om en långtradare - plötsligt ser jag en bil komma emot mig - va tusan gör man? Hjärtat i halsgropen, trycker på bromsen allt vad jag kan och blinkar med helljuset - vi ligger plötsligt 3 i bredd där jag har en stor timmerbil på min högra sida. Jag tror min puls var närmare 200. Grrrrrr! Sånt får inte hända!!!  Jag köpte två triss på Willys - kanske turen håller i sig lite till..

Utlovad bild på färdig tavla kommer här:



Annars är jag rätt glad idag. Tisdag men glad - vad har hänt? Ja, jag jobbade till 17.20 idag.. suck! Gjort av med pengar på mat, börjat fundera på vad jag ska packa ner i min STORA väska till Polen. Ja, jag ska vara borta över helgen men måste ha en stor resväska för man vet inte vad man känner för att ha på sig just då liksom..

Jag längtar så in i bomben - ansiktsbehandling, mmmm nice - massage med varma stenar, älskar det!!! Sen ska vi festa loss riktigt varenda kväll - vi ska fira Pigges 45-årsdag varenda dag!

Nu har det blivit så olyckligt att Bodil är sjuk! SJUUUUK!!!!!

Till Bodil: Alltså du får faktiskt också lära dig vägra sjukdom - det är mycket roligare! Drick upp all whisky ikväll så är du kry till torsdag...jaja, du mår kanske inte så bra imorgon, men jag lovar att du mår bättre när vi ska åka - och du har himla kul ikväll!

Nu har jag några minuter att ägna mig åt något jag tycker är kul, men vad ska jag måla?
Någon som har förslag?

Seeya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0