Jag vill aldrig mer åka skidor

Vilken vecka! Dessa dagar har bara sugit ut all min energi - vilken energitjuv, och det har inte varit en person utan allting runt omkring. Helt otroligt, för jag brukar inte vara en person som blir lätt utpumpad på energi av att ha mycket att göra. Det har hänt mycket och jag har fått mycket gjort - en bra vecka med andra ord, men psykiskt tröttsam. Ja, fysiskt också för jag har även tränat en del - måste ha en viss dos träning för att orka med det andra.

Igår var en härlig fredag, först jobb med färdig rapportering, sen körde M och jag långväga och shoppade, och avslutade det hela med en god middag på restaurang. Väl hemma hann vi se knappt halva idol och därefter blev det en superjobbig film som var så psykiskt äcklig så jag satt med ryggen mot tvn emellanåt och tittade i fönstret istället...det känns inte så äckligt då...

Vill ni se en film som framkallar soffstudsande och ahhhh-jag-vill-inte-se-mer-känsla ska ni se FROZEN.



Idag har vi fortsatt shoppandet - ser mig nästan som färdig med månadens presentande nu...

Fortsatte lördagens måsten med äppleplockning.  Vi försökte tömma äppleträden på frukterna, men det var inte så himla lätt. Vårt högsta äppleträd har knappt några äpplen kvar och det andra, lite lägre trädet som vi ser som två skitar högt var förvånansvärt högt när man försökte tömma det på äpplen. Inte ens en stege fick oss att kunna ta de högst upp. Vilken förvrängd bild jag har på verkligheten egentligen. Det blev två papperskassar fulla med fina ätliga äpplen. Trots att jag inte orkade stå snyggt vid vasken och skala äpplen  i mer än drygt en timme så blev det endast förkrympning av en fjärdedel i påsarna. Förstå att jag har 3 timmars skalande framför mig!!! (På de äpplen vi har plockat...det finns säkert lika många till på den högre halvan av trädet).

Fortsatte lördagseftermiddagen med att vara i föreningslivets värld..registrerade alla barngruppernas medlemmar - tjohoooooo.. inte ens -2 på adrenalinskalan.

Medan Josefine bakade kanelsnäckor hade jag djupa funderingar på att göra västerbottenost paj - ibland är det bra att fundera..funderingar föder idéer, och idéerna skapar stordåd. Jag skapade en västerbottenost paj med spenat och bacon - sensationellt gott, och jag fick vara ensam om den för de andra hade bestämt sig för att fira lördagen med pizza. Hur kul är det på en skala från 1 till 10?

Och inte kul är det att ha en inlämnad PS3 på lagning heller? BluRay läsaren tyckte inte om oss längre, så nu kan jag inte leka längre.

Vad händer för kuligt ikväll då?
Black death (säkerligen en film jag tittar på i fönsterrutan...), apelsinkrokant och lingondricka..

Jag har förresten börjat på en ny tavla i veckan...bilder kommer när den är färdig

Pussipusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0