I Vä finns alla kändisar

Solen strålar och det är inte bara över Ludvigsborg idag, utan även i Vä. Tog en promenad till Konsum och gick där inne och filosoferade länge och väl, plötsligt är där någon bakom mig som pratar, står där och mumlar i sin ensamhet och jag vänder mig om och tittar lite undrande...då är det Janne "Loffe" Carlsson. Jag har bott i Vä i 2 1/2 år snart och har inte sett människan förrän idag, vi bor ju faktiskt nästan grannar, i alla fall om man räknar Svensköpsmått... Alltså det kändes nästan som jag kände personen och jag var nästan på väg att hälsa, men fick  bita mig i tungan för då hade jag gjort bort mig..kändes det som just då i alla fall. Så klart han är van vid all uppmärksamhet runt om sig alltid - jag såg hur tanterna på konsum skojade friskt och var glada och spralliga så fort han närmade sig, och sen när jag skulle betala stod Loffe framför mig i kassan + att "vi" hade 5 st butiksbiträde runt oss...svärmande för stackars karlen. Det var t.om så han undrade varför hela personalstyrkan var i kassan...

Ja, imorgon träffar jag väl Calle Kristiansson...eller Jackie Ferm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0