Passar min hatt

Snart är det dags för vårt politiska val, en tradition som jag osvikligt deltager med glädje. Tänk att man kan få äran att försöka skapa en framtid för sig själv. Jag har sedan barnsben uppskattat folkomröstningar, även då jag inte hade åldern inne.

Jag kommer ihåg när jag gick i sjuan och det var folkomröstning om kärnkraftverk - jag hade såna fina vita knappar på hela min jacka - det var liksom inte två, tre stycken - nä, jag ville inte att någon skulle tveka om min åsikt.

Jag tänker inte skriva om politik och jag har inte heller några planer på att berätta för Er om mina åsikter, trots att politik är mycket spännande och intressant, och borde faktiskt intresseras av alla. Det gäller faktiskt Ert liv och leverne. Så tänk på det den 19 september - Ge din röst till det bästa partiet för dig, inte för att "jag alltid har röstat på det, eller min mor har alltid röstat så och då kan jag också göra det". Var lite egoistisk - det är sunt!

Jag har köpt en ny kappa. Rensade ut lite tråkiga vinterjackor häromdagen och då även en svart kappa som jag nog aldrig har använt, så då behövde jag ju en ny...som jag förhoppningsvis kommer att använda.



Snygg va?


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det var den, var har du köpt den.

Kramis

2010-09-02 @ 08:12:09
Postat av: Sus

Jag har beställt den på Halens

2010-09-02 @ 17:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0