Kreativiteten flödar

Då var det söndagkväll igen - vilken härlig helg det har varit!

Igår så körde M mc rally i Hörby med omnejd och kom hem med lite sponsorpriser från Svenska kakel, haha - en fin ryggsäck, en t-shirt, miniräknare och en penna, inte gram slam precis..han blev bara 12:a

Medan mannen i mitt liv var ute och roade sig på sin maskin, roade jag mig på mitt håll. Jag körde till stan och handlade nya penslar, tre tuber oljefärg och nya kilramar plus en massa mat så klart. Därefter gick det några timmar till att fixa till fin ordning bland idrottsföreningens papper samt att jag rengjorde mina silversmycken med det nya medlet jag fick av Josefine i födelsedagspresent - Åhhhh så fina de blev!

Letade upp min kreativa ådra och skapade denna:



Var ju tvungen att testa mina nya Pro Markers - dock blev det bara en färg..

En skön kväll med god mat och lite rött, mys med mannen. Dock lider jag fruktansvärt av mitt oljud i örat och revaxörade det i hopp om att slippa denna tinnitusliknande trumhinnsbankare - det blev inte ett dugg bättre.

Vilket väder det blev en helt vanlig söndag i mitten av september! 22 grader och vi slet med sand och sten. Man behöver inte gå och träna för att svettas, det räcker man lägger sten. Jobbigt var det och fint blev det.





Söndagens kreativa verk! Kan berätta att detta konstverk var betydligt svårare än Marilyn igår, och mycket mer tidskrävande.

Efter att ha förklarat denna lilla bit färdiglagd fortsatte Herr M till poolen, och det var inte för att bada utan för att natta den vinter. Chock klorad, städad, halvtömd och med plåtarna på säger vi godnatt för denna säsongen, sov gott i vinter - vi ses i Maj.

Våra katter älskar att vara ute i sina buskar, men det har inte varit läge på länge att släppa ut dem för dels har vädret varit dåligt och sen har vi ju tagit upp gräset där vi ska lägga sten...och en lerig långhårig katt vill man knappast ha inomhus...
Idag fick de komma ut!! Vi fick ju korta av deras lina så de inte kom ner i jorden...

Så här dum är en katt med koppel, nästan lika dum som en hund.



Det var liksom inte en gång vi hittade honom så här...suck!

Nu är det snart måndag och step igen - jippiieee!!

Kommentarer
Postat av: Cathy

Så fin det blev med stenarna. Nu blir det ju ännu svalare där för Vincent nästa sommar, när han inte kryper in under trappan.... tavlan blev med jätte fin:)

Kram

2010-09-15 @ 06:38:12
Postat av: Sus

Tack :))

2010-09-15 @ 18:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0