Fatta!!!

Jag tror att jag håller på att lyckas skrämma bort min hårdrockare! Ett oerhört fint lugn har infunnit sig i min kropp idag, jag känner inre frid med mina demoner och "Janne the bump" (hårdrockaren då..) har tappat stinget - det är säkert inte lika roligt att väsnas när jag inte är stressad och när mina hjärnceller har chill. Alltså jag menar att jag har varit lugn som en filbunke hela arbetsdagen och mitt tinnitus eller tinysus har glänst med sin frånvaro största delen av dagen.

Isabella har idag umgåtts med sin gamlamormor och gamlamorfar. De blir så glada varje gång man kommer och hälsar på. Plötsligt tar gamlamormor fram ett julkort som jag skickat till dem när jag var ganska liten...Adresserat till mormor och morfar Andersson, haha - de hade tillika fått lösa ut kortet på posten för jag hade väl inte satt på frimärke.

Nu ska jag ta upp något som är väldigt aktuellt just nu.. POLITIK! Jag undviker i största mån jag kan, just diskutera politik, för det är en personlig åsikt. Men om någon proppsar på och säger helt galna saker som jag vet är så fel, kan jag inte hålla munnen stängd längre. Isabella ska rösta för första gången i år och hon har länge inte haft en aning om vad hon ska rösta på. Vi har gått igenom alla partierna med henne, berättat vad de olika partierna står för, gått igenom broschyrer osv, så att hon har fått skapa sig en egen uppfattning, fått en egen åsikt om vilket parti som är bäst för henne - helt utan vår påverkan.  Och så har någon mage att påstå att Isabella röstar på " " för att vi gör det!  Dra mig baklänges!   Vi har inte påverkat henne ett dugg, men hade hon röstat på V så hade jag gjort allt för att förhindra det...

Slutdiskuterat om politik för idag - nu ska jag bli intervjuad och fotad.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0