Wiiieeee valvaka!!!

Vaknade med ett otrevligt dunkande mellan öronen och kände mig totalt ur form..inte bra. Något börjar ta över min kropp..

Gjorde mig anständigt snygg för en promenad till vallokalen, typ mjukisbyxor... något som stör mig lite är dessa människor från olika partier som försöker locka väljare utanför dörrarna till vallokalen,  -tror de inte att man redan har bestämt sig när man är på väg in?  Första gången någonsin som jag har fått stå i kö för att rösta och fina blå plastgaloscher fick man ha på sig. De ni, det är så man gör i Vä. 
Förr om åren har jag inte tagit fler röstkort än det har fått plats i kuverten...typ ett av varje färg, men nu stod där så mycket folk så jag gjorde som alla andra..elle belle bi. Det blev skitbra till slut, en färg i varje kuvert men jag gjorde något som jag aldrig gjort förut.. jag röstade inte på samma parti rakt igenom och det är av den enkla anledningen att personen i kommunstyrelsen för det partiet jag håller närmast hjärtat är totalt blåst, därför fick jag tänka till lite extra där.

Det är kul att rösta! Det är spännande med valvaka - ska vi emigrera eller ska vi stanna kvar?

Eftermiddagen tillbringade jag i träningsrummet - jag, strykjärnet och NCSI hade en mysig stund. Det är därför jag köper DVD boxar, så att jag har något att se fram emot när jag har date med strykjärnet.

Janne the bump is gone och skönt är det, men istället är jag öm i hela kroppen och känner mig hängig. Whhhyyyyyy???? Jag har inte varit alldeles för nära någon som är sjuk och mina barn går inte på dagis. Är det inte det ena så är det det andra - hatar att känna mig ofrisk.

Akrylmålningen går sådär...det är ju inte som att måla med olja, men det är roligt och det påminner ju om oljemålning - övning ger färdighet (hoppas jag).

Simma lugnt, sköt om er och glöm inte deodorant.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0