Jag vill kramas NU

Jag har lånat Ms laptop idag och ligger i sängen och tycker synd om mig själv. Undrar om jag går i sömne och är uppe och tränar om nätterna, för det känns som jag har världens träningsvärk i hela kroppen. Det är alldeles för tidigt med någon influensa och jag är ju inte ens förkyld.. min kusin i Stockholm har samma åkomma och vi har inte ens träffats.

Strax innan lunch gjorde jag en omelett för min mage skrek - jag orkade äta halva..hallå! Sen å andra sidan så tröståt jag apelsinkrokant igårkväll, trodde att kanske det skulle bota mig..brukar inte choklad bota det mesta?

Jag är måttligt less på detta redan, och missade ett viktigt möte idag..men hade mailkonversation med dem så det gick bra ändå, men ändå.

Vad kan man göra när man är sjuk och inte orkar göra något, knappt orkar gå upp ur sängen?
Läsa - då somnar jag
Titta på film - då somnar jag
Äta choklad - hmm, ganska bra idé
Måla - då måste jag gå upp ur sängen, för jag tror inte M gillar nya färgkluttar på lakanen.
Sova - det har jag redan gjort
Läsa Ms privata mail - det har jag redan gjort :) (skojade bara)

Plötsligt kom jag på det, som en blixt från en klarblå himmel eller en regndroppe i mitt öra - jag ska lägga in ny musik i min mobil! Det kan man göra även om man har feber och ont i kroppen (ett bra tips till er som kommer att bli sjuka). Detta är nämligen sista gången jag är sjuk - framöver vägrar jag sjukdom!

När man är sjuk i det här huset så får man varken pussar eller kramar av sin man, för han har bakterieskräck, sjukdomsskräck, virusskräck och jag klarar inte av detta längre..jag måste bli frisk nu, jag måste kramas.

Krya på mig, tyck synd om mig, be för mig och gör vågen - det är jag värd.


Kommentarer
Postat av: M

Nej hustru lilla, jag har jobbat på att vägra sjukdom i många år (oftast inte så framgångsrikt)och kramar inte sjuklingar och det brukar inte du heller göra när jag är sjuk! Jag tycker faktiskt liiite synd om dig trots att du vid omvänt förhållande bara är nedlåtande...



Böner sysslar jag inte med men göra vågen låter faktiskt rätt kul. Gör man många vågor kan det nog bli ett träningspass.



Nu ska jag se om min laptop fått ditt virus...

2010-09-21 @ 17:58:40
Postat av: Sus

Haha, enda anledningen för att jag inte kramar dig när du är sjuk..är att om jag rör dig, nuddar dig så döööör du. Du är ju alltid dödssjuk.

2010-09-21 @ 19:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0