Fri företagsamhet

Här i utkanten av metropolen Kristianstad finns det ett gäng immigranter som för några år sen slog sig ner i två ganska sjaskiga byggnader längs stritan. Man kan nog uppfatta dem som positivt påverkade av "fri företagsamhet".

De har under dessa två år jag har bott här försökt sig på affär, bilverkstad, billackering, pizzeria och gatukök, utan framgång kan jag säga. Synd kan jag tycka för de har verkligen ansträngt sig, men det har funnits några små detaljer som gjort att man gärna bara gått förbi utan att titta in...typ.

Igår när jag och Isabella tog en liten promenad till Konsum så gick vi förbi, och där var knökafullt med folk, och vi fattade ingenting...tills idag då jag läste i tidningen att Fille har kommit tillbaka. What? Filles pizzeria finns ju redan. Jag drog slutsatsen att Fille har ägt Filles innan och att de nya ägarna har behållt namnet, men nu är Fille tillbaka så då blir det ju nästan en Fille-kedja i Vä. Tydligen så älskar vi i Vä pizza, för nu har vi tre pizzerior..jaja vi har haft det rätt länge även om den tredje bara var något man passerade.

Så...på söndag ska vi käka pizza från Filles, alltså den riktiga Filles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0