Jag är Frisk, jag är inte sjuk..

Så var det lördagskväll igen..helt sjukt vad en vecka går snabbt, när man tänker tillbaka..inte när man ligger i sängen och tycker synd om sig själv med febertankar, då sniglar sig minuterna fram.. men nu är det lördag och jag känner mig bra, har inte haft feber på hela dagen och jag tror inte jag hade igår heller..kanske lite lite på eftermiddagen, men det nonchade jag.

Idag har det varit en sån där favoritdag då jag har fått undan en massa to-do-things som har stått skrivna på min osynliga att-göra-lista. Det började lugnt med en lång och mysig frukost med mannen i mitt liv, alla favoriter dukades fram och njutningen var fulländad. Vädret var sisådär så vi var lite tveksamma om vi skulle gå ut och fortsätta med stenläggningen, men beslutade oss för att det var lika bra att göra det nu..bära sten uppför trappor kan bara göra nytta på en totalt orkeslös kropp. Sen började jag lägga etapp två, det sista för året och efter några timmar var det färdiglagt. Inte perfekt för ett proffs, men med en amatörs ögon och rakt uppifrån ser det proffsigt ut..va tusan, jag är inte mer än människa - jag kan ju inte vara elit på allt. Ok, jag får väl erkänna att underlaget som M fixat inte var 100% perfekt, så därför kunde ju inte min stenläggning heller bli 100 % perfekt - alltså är det Ms fel...hade jag varit proffs, hade jag kallat min man för klåpare, men nu är jag ju inte det så därför är min man världens bästa amatör.

Eftermiddagen sprang jag mellan tvättmaskinen och brödbak - passade även på att göra en inpackning i håret när M tog en runda med hojen. En runda = 2 1/2 timme!!! För en gångs skull var jag inte orolig för jag hade fullt upp.

När vi satt och avnjöt vår middag så kom jag plötsligt på att vi har en sån otrolig kaotisk oordning i vår frys och det måste åtgärdas - bums! Sagt och gjort, så fort jag svalt lördagsläckerheterna anföll jag frysen till vilda protester från mannen..
- Du ska alltid sortera allting!!
- Ja, sån är jag - det står skrivet i stjärnorna. Läs mitt horoskop för morgondagen så blir du inte så förvånad imorgon.

Det kändes bra när frysen var i pedantisk ordning med nyskrivna lappar på alla rester, sorterat och fint.

Vilken bra dag. Nu är det mys och filmtime och jag har köpt "Passion" choklad. Kan bli hur bra som helst.

Trevlig kväll på Er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0