Dag 1 Stockholm

I tisdagskväll kom en mysklädd Ann med fullpackad resväska, Bella och jag var resklara och M skjutsade oss alla till tågstationen i Kristianstad. När vi närmade oss tåget stod där en skylt: Banarbete mellan kl 23.05 - 05.00 - ersättningsbussar sätts in. SHIT!! Vi hinner aldrig till Hässleholm i tid innan tåget mot Stockholm går. Ringde den fantastiska räddaren M som kom flygande med sin SAAB och skjutsade oss till Hässlehåla, och i farten tog vi med en liftare också.

Liggvagn nr 2 - mörkt, trångt, snarkande dam och typ "djur i bur-feeling". Absolut ingen hit och min halsont blev mycket värre under natten, och jag sov väl sammanlagt en timme.





Frukosten intog vi på Centralstationen - jättekul att sitta och titta på alla folk. Ögonen föll så klart på en pårökt man med långt svart hår, hög hatt och långa kloliknande föremål på händerna - Mannen pratade och skrattade högt för sig själv.. många udda varelser på Centralen och de hade tillika god frukost.



Vi bestämde oss för att promenera till hotellet och fråga om vi kunde förvara våra väskor där, men de var så vänliga så vi fick faktiskt checka in redan på morgonen och de erbjöd oss frukost också, men det avböjde vi eftersom vi redan ätit.

Sunkarnas Palats döpte vi hotellet till. Städat och fint men sunkigt.

Vi tog tunnelbanan till Solna, letade upp hotellet Bella skulle tillbringa sina 3 dagar på och sen shoppade Ann och jag.. Hela dagen!



En stunds väntan innan det var dags för Bella att gå på föreläsning.

Ann och jag tog tunnelbanan tillbaka efter några timmar på Solnas galleria och gjorde Stockholm city gåendes.



Kungsträdgården i full blom



Stockholms Slott







Detta måste ju vara det absolut tråkigaste och enformigaste arbete som finns.. de får inte ens skratta för att liva upp tillvaron lite..

Gamla stan blev nästa sevärdhet - Lunch hos Sten Sture och god kulglass i eftermiddagssolen - I like!!



Vi mötte upp Bella på Centralen och gick till hotellet för att vila fötterna lite. Nu hade jag blivit så dyngförkyld igen och hade svårt att prata, jag var urtrött i både kropp och själ, och ville bara sova.

Vi promenerade in till city igen och fann först ett Apotek där jag bad dem bota mig - köpte både allergitabletter och Kan Jang - oj vad jag ska bli frisk nu.
Vi intog kvällens middag på en kinarestaurang i city. Gott var det!

Vi var mycket trötta, vita i huvudet av matthet och längtade efter Sunkarnas Palats ståtliga IKEA sängar - det blev en tidig första kväll i Storstaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0