Dag 3 Stockholm

Vad ska vi göra idag??
- Globen så klart!

Ner i underjorden och in i tunnelbanan som tog oss till slutstationen vid globen.
- Kommer vi inte längre? Jag ser inte Globen.. vi får fråga:
- Vilket spår ska vi ta för att komma till Globen?
- Varför ska ni åka dit när man kan gå dit på mindre än 5 minuter?
- Ehh, jaha



VI HAR VARIT VID GLOBEN!!!



Pratade med min kusin Ursula i telefon när vi var vid Globen, men tyvärr var hon tvungen att arbeta denna dag annars hade vi kanske träffats.. det var ju bara 25 år sen sist..

Shoppade lite på Gallerian, tog en fika och matade duvorna med cashewnötter.

Tunnelbana tillbaka och sen sist men inte minst - vi kände oss tvungna att uppleva Stureplan-pulsen..

För mig som är en inbiten skåning så var hela Stureplan-andan patetisk. Så fruktansvärt tillgjorda, fisförnäma ungdomar med sin latte och telefonen i örat, och alldeles för höga klackar som de inte kunde gå i. Hahaha, det var mycket roande. Tycker lite synd om dem faktiskt.

Sista dagens eftermiddag tillbringade vi med shopping och en hel massa Capuccino - nu längtade vi bara hem!

Kl. 18 gick tåget från Centralen och vi var hemma strax innan 23. Äntligen!!!

Det blev tre roliga dagar, men hade varit bättre om jag inte blivit så himla förkyld!

Vi håller tummarna för att Isabella klarade tentan!!

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0