Stockholmstankar

Jag har inte varit i Stockholm på 25 år..jo jag har varit där med jobbet, men det är ju inte detsamma som semester precis. Då ser man endast flygplats, tågstation, hotell och arbetsplats.

Det var verkligen en upplevelse dessa tre dagar.
Vilka intryck!

Stockholm är en väldigt vacker stad, otroligt fina byggnader, mängder av allting och i ytterområdena även mycket fin natur.

Själva centrum är jag inte ett enda dugg imponerad av, jag tyckte det var hemskt. Pulsen var alldeles för hög, alla stressade omkring och man blev själv lite stressad av atmosfären.
Tunnelbanan är nödvändig, men fyyyy
De flesta vi träffade på var oerhört vänliga och tillmötesgående

Många udda människor
Många fina!!!!! bilar, men de finaste hade ofta egna reg.skyltar med namn som YASIR, AMIN, JAMIR mm - ja, ni förstår vilka som har råd att köra runt i såna bilar.. inte många svenskar precis.

Jag blev väldigt förtjust i Lidingö - oj, där hade jag kunnat bo!

Jag blev även väldigt förtjust i Gamla stan, men inte alls som bostadsområde utan mer atmosfären och lunket - där var ingen stress och allt var bara mysigt.

Jag åker gärna till Stockholm igen, och då vet jag vilka ställen som jag ska undvika :)

Nu är det Valborg och jag ser fram emot kvällen :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0