Hoj Rock 2011

Hej vännerna,

Nu är vi tillbaka från en helt sjukt rolig långhelg i Västervik. Jag, som inte alls ville hänga med i år - jag var hur tjurig som helst... jag är glad att jag följde med trots allt!

Dock blev det inte på hoj för på torsdagen när vi skulle åka så ösregnade det och jag mådde inte helt hundra.. kände mig lite febrig samt magkrångel, så jag paxade baksätet på vår gamla saab istället och det fungerade hur bra som helst.

Niklas körde ledarbilen (!) och Josefine var hans sida trogen hela vägen och lilla bihanget, jag då, satt där bak och räknade hojar som vi körde om.. (eller hur)

Första stopp i Osby, och det gick oförskämt snabbt både att ta sig dit och att vänta in dem andra.

Andra stopp i Växjö - lunchtime och strålande sol - och visst trodde vi att det skulle hålla i sig hela vägen, hihi... tji fick de :)

Tredje och sista stopp var i Målilla och ledarbilen fick vänta en god stund på följe-sällskapet..

Vi startade från Vä vid 9 och var framme i Västervik vid 14.30 - resan upp gick smärtfritt för oss som satt i bilen och för de mc körande/åkande var det något mer vått.

Till vår förtjusning var det torrväder när vi nådde Västervik - hela eftermiddagen och kvällen gassade solen så att resa tält var svettigt.

Såja, nu var tälten uppsatta - nu är det Tukkedags :)

Middagsutbudet var inte enormt stort så chili con carne fick duga - starkt men gott.
Det var liksom det eller korv och hamburgare.. något större utbud inne på området, men allt var mer eller mindre onyttigt.

Bodil o Lars skönt förslappade..

En härlig kväll och en fruktansvärd första-natt - kunde absolut inte sova - kanske inte konstigt med grannar som festade till kl. 4 på morgonen. Niklas blev av med sin luftgitarr o efterlyste den på fejjan - han behövde den ju till fredagens Hammerfall..

Regn Regn Regn nästan hela fredagen - på kvällen ljusnade det medan vi andra kom in i dimman.

Vi laddade hela dagen inför kvällens konsert - Hammerfall. Efter kvällens middag lekte vi "jag har aldrig" och det var ju intressant... plötsligt hör vi illtjut, tjoande och skrikande - en fyrhjuling med släp kommer mot vårt tält och på flaket sitter Annelie. Vilken överraskning!!!
De skulle ju inte komma till Västervik... Bodil blev så exalterad så hon hällde rödvin innanför Annelies jeans, hihi

Jag har aldrig fortsatte och de hade gjort allt och fick dricka därefter.. :)

Konserten var bra om man gillar hårdrock - Bodil stod längst fram för hon filmade :) och för att hon är ett stort fan - sällskapet trappade av efter hand o vi träffades på mitten i slutet.

Denna natt sov jag gott med fötterna intill Ms huvud :)

Vaknade inte förrän lördagsförmiddag! Va, jag visste inte att man kunde sova så länge i ett tält :)
Vi hade bestämt oss för att besöka Västerviks centrum och trotsade regnet... stod hur länge som helst i kö på bussen tills vi kom på att det går nog ingen buss... -Då tar vi båten!

Och vi väntade o väntade men ingen båtjäkel kom och hämtade upp oss - det fick bli bussen ändå..

Det blev en ganska snabb visit i centrum - Stadshotellet och en del affärer - inget kulturellt överhuvudtaget

Det blev istället bussen hem efter en stund och sen var det dags att ladda för kvällens konsert: SEPTEMBER!!

Eftermiddagens rundtur i slottsparken resulterade i att vi inte var ett enda dugg intresserade av motorcykel-ramp-hopp-tjofrejs då vi såg att September soundcheckade.. WOW!!!

Vi gick dit och lyssnade, fotade och applåderade - och hon blev generad.. Generad av att hennes fan såg henne osminkad o ostylad i joggingbrallor... kuligt!

Därefter gick vi hem i ösregnet och deppade i sönder oss pga regnet med "jag har aldrig" :)

Somliga drack tequila, andra inte..

Det klarnade upp precis innan vi skulle gå ner till konserten - ingen sol precis, men torrväder :)

Väntan inför...

Galet mycket folk för att vara en konsert i den lilla parken.

Åhhhh så bra hon var!!! Hennes musik gör mig så glad :)

Snygga outfits, jätteduktiga dansare och bra musik - vad mer kan man begära?

Lyckliga Lotta och Flitiga Lisa fick vad de tålde den kvällen :)

Hemfärd söndag och strålande sol - kul för de som kör och åker hoj genom halva sverige..
En annan var bekväm och tog motorvägen hem i baksätet på ledarbilen.

Jag vill tacka ALLA, vår lilla men ack så roliga skara, som gjorde denna långhelgen oförglömlig.

Puss på Er och jag ser fram emot nästa år!!!