För traditionen vidare

Ska inte en gran lukta gran?
Pigge berättade på fb att han gått från att vara en redig karl till att bli en plastpinuppa, typ
Nja han kanske inte riktigt uttryckte det så, men de har i alla fall köpt en plastgran.
Alltså jag förstår inte tänket riktigt - M kom också häromdagen o föreslog att vi skulle köpa en plastgran - WTF!!

Hur blir det med den traditionella ståtliga kungagranen som aldrig barrar eller Konsumträdet som barrar efter 4 timmar i värmen? Det är en tradition att dammsuga granbarr!! Det är en tradition att se spindlarna kräla i granen, sätta spik i väggen och binda fast eländet för att hålla den på plats, kapa toppen så man får in eländet.

Det borde vara ett lagbrott att köpa en plastgran!
Jag ska nog bli grankramare.


Kommentarer
Postat av: Cathy

Jag håller med dig!!

2011-12-04 @ 12:17:31
Postat av: Bellis

Jag håller också med! Vi ska ha riktig gran, plockad direkt från skogen ;)

2011-12-05 @ 11:30:49
Postat av: pessys

Hej fina du! Allt bra idag? :D Kramisar!

2011-12-05 @ 12:16:42
URL: http://pessys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0