Shoppingdag i Malmö

Godkväll!

Idag har det varit en heldag i södern. Jag och tjejerna började vår bilfärd mitt i värsta sportlovssnöandet - visst, jag ska inte klaga för alla år har jag önskat snö på sportlovet, i alla fall de åren vi har varit i Sverige. Det är inte ofta snön ligger så länge här i Skåne så jag gläds åt alla som älskar snö och har sportlov.

Däremot är jag inte helförtjust att transportera mig i det, men vad gör man inte för att få en heldag med shopping och myspys med tjejerna.

Först och främst blev det en blixtvisit på jobbet men min hjärna var inte påkopplad så jag bad att få återkomma imorgon istället. Färden fortsatte till Malmö, gettot i södern enligt mig.. och ett besök på XXXLutz - jag har inte varit där innan och jag gillade placet, och god mat hade de också.

Jag gillade möbelsortimentet, men emellanåt var det lite överdrivet, men generellt kanonbra med humana priser, och framför allt - 90% av befolkningen har inte dessa prylar i sitt hem.



Kolla bara sängen - I like, och Josefine blev helt exalterad och sms:ade Niklas omgående - Jag har hittat vår säng!!! bara 20' pluringar.

Den här skapelsen vet jag inte riktigt vad jag ska säga om...skitful!



Och på skapelsens prislapp stod där 126 900:- - kanske lite i dyraste laget för att få bubbla lite.

Kl. 13 skulle Bella vara på anställningsintervju och när vi släppt av henne körde Josefine och jag till Entré. Titta, känna, klämma, prova, svetten lackar...betala och superlyckliga var vi efter den timmen..

Färd mot Lund - fikastund hos mormor och morfar.
Alltid kul att hälsa på men ack så sällan det blir.

Dryg bilfärd hem och bensinen sinade.. Stannade till vid Shell i Tollarp och skulle tanka - vet ni vad som hände?? Jag fick inte upp tanklocket!! Det är precis som det blir vakuum och det går inte att rubba. Jag slet och slet och inte ens mina kolossalt starka muskler klarade ett sketet tanklock. Jag fick helt enkelt köra igen och hoppas att dropparna skulle ta mig ända till Vä. Sabla skit!

Nu är min ledighet snart slut och tre arbetsdagar har jag att se framemot. Jag ser dock inte framemot att stiga upp ur sängvärmen imorgon bitti 05.15..

Ha en skön kväll alla - gå ut och gör snöänglar, bäst att passa på medan snön är här liksom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0