Klimakteriekossa

Jaha så var det igång igen..hade en molande huvudvärk hela dagen igår, frusen mest hela tiden förutom under steppasset för det var det blötaste på länge och sen stormen inatt som höll en vaken största delen av de mörka timmarna. Vilket så klart resulterade i sprängande huvudvärk redan från uppstigning och inte hjälpte Ipren heller, så jag beslöt mig för att åka hem från jobbet o ta en lite starkare pilla och gå och lägga mig.

Den senaste veckan har jag haft lite problem med kroppstemperaturen. Jag fryser hela dagarna och på nätterna rinner jag bort. Jag har ju haft det så här ganska länge men i något mindre proportioner, nu är det på gränsen till vad jag tycker är obehagligt.. härom morgonen hade jag en temp på 35,9 - alltså hallå, jag är faktiskt en helt normal kvinna som har normal temp på 37 grader, varken mer eller mindre.

Ringde vårdcentralen när jag kom hem från jobbet idag och förklarade alla mina konstigheter. Sköterskan hade precis pratat med en man med samma symptom och hon undrade om det var något nytt som härjar, men när vi pratat en stund så kom vi fram till att jag har början till migrän NU och sen att jag har kommit i den åldern då det är vanligt med temperaturskiftningar, humörsvängningar och diverse andra konstigheter, alltså klimakteriet. Undrar om den där mannen också har kommit dit?

Så.. om jag nu mot förmodan får lite humörsvängningar så skyll inte på mig, skyll på mina föräldrar som födde en tjej istället för en kille. Killar kommer alltid så lätt undan! De bara glider igenom livet utan några som helst kroppsmotgångar - de åldras liksom bara på utsidan.

Det är nästan så jag får klimakterieångest..

Känner mig bra nu..det gungar så mysigt under fötterna och blixtrarna framför ögonen har plötsligt blivit söta små fjärilar...finns många bra tabletter hos doktorn..


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Gumman det vill jag bara säga att jag aldrig skulle byta ut dig för allt i värden mot en kille Kramis

2011-02-09 @ 08:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0