Utmana mig

Freeeeedaaaa!!!! Och jag är inte alls nöjd med min tillvaro - det snöar, och det har det gjort i evigheter nu - kan den inte bara liksom lägga av? Jag vill inte ha mer snö, jag säger upp mitt abonnemang nu.

Det har varit en seg fredag, inte ens fredagskaka fick jag...

Jag behöver en utmaning! ja, förutom elefanttavlorna jag har på beställning... en svårare utmaning så jag inte är så fokuserad på vädret. Vädret = min sinnesstämning och jag vill bli glad, sprallig med massor av bubblande energi - fixa en utmaning som ger mig det och du får en plats i mitt hjärta.

Visst är det lite svårt med fredagsmat.. alltså jag vill helst inte göra mat alls en fredag och det är kanske därför det ofta blir hämtmat dessa dagar, men idag hade jag först bestämt rödvinsgryta, men ändrade mig till kalops, men kalops är ju ingen fredagsmat så därför blir det varmrökt lax med potatis och romsås, och det har tagit mig ett dygn att komma fram till.. det ÄR svårt med fredagsmat.

Min dotter och hennes pojkvän går i fly-från-mamma&pappa-tankar och ni kan inte gissa var vi ska kolla hus?? Jo, klart ni kan - det är ju Henke vi pratar om - Svensköp så klart. Det gula huset som vi alltid har varit så förtjusta i har blivit till salu, men tyvärr är det nog mycket att göra vid om man vill ha den standarden vi är vana vid. Vi får se den 27:e då vi återkommer till våra gamla trakter.

Ser fram emot morgondagen när vi ska till Södern och träffa alla mina nära och kära.

Fredagsmys ordentligt för imorgon är det lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0