Nyår och alla tankar o löften

Visst är det väl inte bara jag som tänker vid nyår att nästa år, då ska jag...vara mer hälsosam, träna mycket, äta ordentlig mat osv.. Varenda nyår tänker jag att mitt liv ska bli hälsosammare - varför tänker jag så? Jag tror ju inte ens på det själv så varför ödsla massa energi på att tänka tanken?

Visst jag kan mycket väl tänka mig att träna mer, det är ingen konst...eftersom jag inte tränar så mycket nu, eller rättare sagt: min träning är obefintlig! Så om jag går på ett steppass så är det 100% ökning!!!

Hälsosammare mat? Jag äter hälsosamt, men visst får man väl unna sig något gott på helgen..?! Det är ju socialt att äta lösviktsgodis på en lördagskväll, och det är socialt att gå in till kollegan som har en hel låda full med mumsig choklad..

Detta året har börjat i botten så det kan ju bara bli bättre.

Har fått ett antal föreläsningar av typ alla i min närhet att jag borde vara hemma och kurera mig när jag har lunginflammation. Men...! Jag har ju faktiskt inte känt mig särskilt dålig för jag har varit så fokuserad på arbete så jag har inte känt efter. Inte förrän idag faktiskt. Nu har lugnet börjat infinna sig på mitt kontor, fokus har flyttats från bokslutet och jag är medveten om resten av världen..och med det kom huvudvärken, varje hostattack dundrar i huvudet och jag är skiträdd att något ska brista där uppe. Så jag kan bara konstatera att detta året har börjat skitdåligt för mig, men en usel början kan bara bli bättre ju längre det går

Jag saknar något att se fram emot - jag måste ha något att längta till!!

Jag får helt enkelt boka en resa, men var????



Det får nog bli till Lund, för jag saknar mina nära och kära! Här bjuder jag på en bild av coolingen Elliot iklädd svart skjorta och väst (julklapp från familjen i blåa huset, hihi).

Ha det gott alla.

Kommentarer
Postat av: Cathy

Det ser vi fram emot;)

Puss o kram

2011-01-15 @ 06:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0