Facebooktankar

Idag tänkte jag berätta om mina tankar om Facebook. Egentligen är jag ingen stor fan av fb, men om man vill ha reda på något så är det placet med stort P.

Det finns alla typer av facebookare:
- De väldigt aktiva, som skriver ingående vad frukosten och lunchen bestod av och om sina aktiviteter hela dagarna igenom.
- Snokarna, kollar bara runt, skriver aldrig något
- Sen finns det såna som jag.. skriver sällan status men kommenterar gärna, kollar gärna på andras foto.
- Musiclovers - delar med sig av sina spotifylistor med sina fb-vänner

Det finns många fördelar med fb
Jag har fått kontakt med massor av mina äldre vänner - verkligen jätteroligt. Man vet ju sällan var de tar vägen efter skolan eller om man byter jobb osv.
Man får reda på folks födelsedagar så man kan sjunga lite för dem.
Man kan snoka på folk som man inte vill bli vän med men är lite nyfiken på ändå...
Man kan visa sina fotoalbum för hela världen

En stor nackdel är spelen på fb - man fastnar liksom. Illa!!


Hittade en ganska komisk sak idag..
En av mina vänner på fb är en gammal klasskamrat från grundskolan som bor i Halmstad och...

En annan vän från gymnasiet sa något liknande för ett tag sen
- Varje gång jag ser en Thells buss så tänker jag på dig och hur kul vi hade då och då och då...

Dessa två hade jag nog aldrig fått kontakt med igen om inte facebook hade funnits så min slutsats är ändå att jag GILLAR fb. Sen å andra sidan så har jag och mina gamla klasskompisar, nog inte mycket gemensamt längre, men det är alltid kul att prata gamla minnen.

Ikväll hejar vi på mästarna SVERIGE!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0