Myspys smaken luktar gott

Ooops glömde visst uppdatera gårdagen.

Det blev en huslig dag igår - gick ut i trädgården och undersökte vinbärsbeståndet och det visade sig att jag kunde skramla ihop 3 liter..



Inte mycket att hurra för om man jämför med Svensköpstiden, men det blev ändå över 1 liter att göra gelé på :)

Sen hittade jag faktiskt en buske krusbär också, och de få stackarna gjorde jag kräm på.



En sak undrar jag.. är det någon som vet om detta är en Hortensia??





I så fall om det är det, har vi en gigantisk sådan i vår trädgård :)

Rastlösheten infall sig även hos mannen så han tog fram hammaren - han började så smått med den andra trappan som ska gå upp till poolen.



Efter vissa påtryckningar så övertalade vi mannen att följa med till Degeberga marknad - egentligen förstår jag inte vad vi skulle göra där för det såg likadant ut som förra året.. men vi träffade Mia där i alla fall och det är ju alltid kul - hon sålde sina krämer :)

Och jag köpte te..



På kvällen intog vi en riktig festmåltid med grillad entrecote, potatisgratäng och rött vin - mums!!

Detta är semester!!!




Kommentarer
Postat av: Sus

Det är nu det är läge att kommentera: -Guuud, så duktig du är Sus :)

2011-07-18 @ 21:39:24
Postat av: Cathy

Bo-Åke tror att det är en Hortensia:)) Kram

2011-07-19 @ 13:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0