Ölandshelg

Jag kan inte sluta klaga på vädret - jag är såååå less på regn och moln!!

I lördags hade vi bestämt att vi skulle ta motorcykeln till Öland med full packning samt en icke-medgörlig-rumpa.. vi velade och velade - ska det sluta regna eller ska det fortsätta, ska vi chansa eller vi skiter i det.

Valet stod mellan en helg med Ann och Robban eller en grillkväll i S.Sandby. Efter lite diskussion blev det - fan, vi chansar - vi kan inte bli mer än blöta...

Resan gick jättebra upp, några skurar men mest torrväder. Vi var uppe vid halvfyra tiden och medan M gick in o checkade in oss på Kapelluddens camping så stod jag o försökte få tag på Annsan... Tror ni hon svarade???!!! Näää!! Plötsligt ser jag Robban komma cyklande, o denne svensken börjar skrika o tjoa, haha

Det visade sig att de inte väntat sig se oss förrän om en dryg halvtimme, så Ann var på badhuset med killarna.

Vi letade upp en mysig plats bland träden och slog upp vårt minimala tält..hihi, så litet och så mysigt inuti.



När vi bytt om så kom familjen Bauer-Norman o hämtade oss o sen gick vi tillsammans till deras fina husvagn.

Jag är ju typ född bakom en husvagn eller i alla fall så har jag varit mycket i husvagn när jag växte upp, så det kändes skönt och tryggt, och lite som att komma hem..

Vi hade en rolig kväll med 3 apor och hela systembolagets ölsortiment :)





Och jag som bara ville fotografera husvagnen inuti....så fastnade där en galenpanna mitt i bild! :))

Vi begav oss in till Borgholms city vilket var 10 minuters promenad ifrån campingen



Molnen låg täta men vi slapp regn. Vi hittade en mysig restaurang precis vid hamnen









Killarna beställde pizza och vi tjejer beställde black & white - mumsigt!!



och jag tyckte att jag förtjänade nedanstående..



Efter intagen måltid gick vi ner till hamnen och tittade till min lilla båt...



Tillbaka i Isabella-tältet fortsatte vi med 3 apor och även systembolagets cidersortiment :)

När det blev natten så ökade vindstyrkan radikalt och när det var läggdags blev jag plötsligt orolig att motorcykeln skulle falla över mig, och jag låg och funderade på vilket håll jag klarar en sådan tyngd bäst... pucko-jag - motorcykeln hade för det första inte trillat mot tältet och sen hade den inte ens nått fram om den nu hade fallit mot det hållet... jaja, de tankarna höll i alla fall mig vaken större delen av natten.

Nästan som pensionärerna stod M o stampade utanför affären när de öppnade - vi skulle ju ha nybakade frallor så klart, o sen traskade vi bort till det sovande sällskapet...hehe inte så länge till :)

God frukost, morgonmys och sen packade vi ihop våra tillhörigheter, packade hojen och checkade ut vid halv 12.

Kan berätta att hemfärden var mindre trevlig - kraftiga vindar och kyla hela vägen hem - då önskade jag att jag befann mig någon annanstans, men trots allt så kom vi helskinnade hem, men dock stelfrusna.

Väl hemma i hemmets ljuva vrå rusade jag in i en skållhet dusch och sen slängde jag mig i soffan med gosfilten om mig, och där stannade jag hela kvällen...(nästan)

En kul helg, dock snabbvisit 28 mil bort men det var det värt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0