running without sense

Jag har nu varit rökfri i snart 3 månader.

Jag satte ett mål att jag skulle springa Hörby marknadslopp och det har jag gjort, men det blev inte riktigt som jag trott..

Taggad som få hela dagen, värmde t.om upp innan och allt kändes jättebra - förutom att jag lidit av huvudvärk från morgon till kväll en hel vecka samt en inte alltför trevlig magkatarr, men just idag tänkte vi inte så mycket på det.

När vi stod där i folkmassan, alla var förväntansfulla, taggade ut i hårtopparna och adrenalinet pulsande i ådrorna så bara dog min gnista. Jag är ju inte den som ger upp när jag har alla ögon på mig - hurraropen var höga och det hördes även - Heja Sus, kom igen!!! Tjoho!! Heja Heja

De tre första km går uppför - jättejobbigt, och med stekande sol var det skitjobbigt. När jag kom upp och precis när jag såg skylten VÄTSKEKONTROLL 150 m var jag nära att svimma, jag var så torr i halsen och illamående så jag trodde inte jag skulle fixa det. Plötsligt kände jag mig svimfärdig och sen kräktes jag rätt ut - ingen trevlig upplevelse precis. Jag gick de sista metrarna och hällde i mig vatten och satte mig ner på gräset och skakade i hela kroppen.  Jag sa till funktionärerna att jag avbröt och de förstod mig, men sa även att jag fick ta mig ner till målet innan de som ska springa 12,6 km kommer.

Jag satt väl där i ca 5 min o sen gick jag... men när jag gått en stund så tänkte jag - fan, jag måste ju komma i mål :) och jag sprang

Jag sprang i mål på 41 minuter, en urusel tid men då hade jag ju hunnit med att spy, dricka massor av vatten och sitta i gräset i 5 minuter. Jag är absolut inte nöjd, men jag är ganska säker på att det hade blivit mycket sämre tid om jag fortfarande hade varit rökare.

Så med det i åtanke är jag nog ganska nöjd ändå.


Sista arbetsdagen imorgon innan semester - Jipppiiieeee!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0