Vacanza - Day one

Hade tänkt mig att vara oerhört flitig med bloggandet under semestern, typ uppdatering varje dag..!!! Jaja, det låter fint när jag skriver det i alla fall :)

Den senaste tiden har jag funderat mer och mer på varför man planterar körsbärsträd i sin trädgård.. Varför vill man ha en massa kraxande kråkor som väcker en på morgonen? Alltså, möjligtvis är körsbärsträd fina när de blommar, men det gör de tre dagar om året.. Om inte M vill såga ner skiten så får jag väl själv göra det.. o)

I alla fall så vaknar man ju urtidigt av dessa små svarta jävlar.. min första semesterdag:)
En mysig frukost med en något halvtaskig tidning (tryckeriet hade nog glömt 2/3 i pressen eller nåt)

Biltur till Ilnestorp och all allena bland jordgubbarna och ogräset denna tidiga förmiddag. Så rofyllt.



Det blev 1 1/2 timmes ryggknäckande, blöta ben och nässelprickar och 30 liter jordgubbar.



Inte nog med att man måste leta, plocka och sen betala för dem - sen måste man skölja, rensa och frysa in dem - men det kan det vara värt.. Det blir många Strawberry Daiquiris i sommar!!

Mannen har fått för sig att vi ska ta några små motorcykelutfärder denna sommar, och har varit och inhandlat 2 mans tält, minisovsäckar, självuppblåsande liggunderlag samt beställt pakethållare till hojen. Jaja, det blir nog
bra.

Nu blir det lite nagelvård, sen ska man slita sitt hår lite innan man bestämt vad man ska ha på sig ikväll, men oavsett vilka plagg det blir så ska jag ha kul ikväll - JAG HAR JU SEMESTER:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0