Sjung om studenterna eller vi gratulerar..eller nåt

Tjenamoss,

Idag gratulerar vi Leif på 50-årsdagen!! (inte för att han läser min blogg precis, men ändå..)

Igår skulle jag leverera min elefant - glömde tavlorna hemma...
Idag skulle jag leverera min elefant - glömde tavlorna i bilen... så de fick tillbringa dagen sittande i en bil i Lund, men nu har jag i alla fall levererat den. Bättre sent än aldrig.



Min bil har varit på service idag, på Saab i Hörby. Jag lämnade även in min extranyckel till bilen för den har inte fungerat på länge. När jag skulle lösa ut mig och min bil därifrån frågade jag om nyckeln fungerade som den skulle..
- Javisst, vi bytte bara batteri.
- Jaha, så den fungerar nu då? Man kan alltså starta bilen med den???
- Eh, det vet jag inte... jag får gå och kolla.
- Näää, den fungerade inte. Då är det sensorn som är sönder och behöver bytas, kostar 1000:-

- Nej tack, vi tar det nästa gång, 7500:- räcker gott denna gången.
Nu förstår jag varför jag inte lämnar bilen på service till Saab varje år... man blir ruinerad!!

Ganska butter när jag kom hem, men så gick jag in på bytbil.com och blev ganska rejält exalterad - Nu plötsligt vill jag ha ny bil!!! Jag har hittat min bil! Jag säger inte vad det är, var den är för det är jag som ska ha den!!!

Brödbak och bullbak i ett exalterat tillstånd kan bara bli bra..

Imorgon blir det step på jobbet igen - kuligt! OCH lunch på Ringsjöstrand!!

Seeya
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0