flås o lätta steg

Idag har vi verkligen fått känna på lite försommar, och det är så sjukt härligt!

Som alla pensionärer vaknade även jag arla denna ljuva morgon, låg o väntade på att mannen skulle sluta snarka och börjar filosofera om jag skulle eller inte... jo jag ska! - vilken runda det får bli och sen försöker jag visualisera mig runt hela rundan med normal andhämtning och lätta steg. Hmm, ja visst... tjoflöjt! Lätta steg var nog på uppvärmningen och andhämtningen hörde jag inte för jag hade skön musik i öronen (jag har liksom varit med förr..)

Med tanke på att jag sprang 5 km igårkväll så är jag nöjd med mina 4 km kl. 07.15 en lördag.

Kan tillägga att både man och maximus låg och snarkade när jag kom hem - i samma säng!

Ägnade en timme åt att shoppa blommor idag - jätteroligt! Det ska bli fint i min trädgård hade jag tänkt och köpte även lite blommor/småträd till mina krukor. Mest nöjd blev jag med mitt olivträd och min fjärilslavendel på stam.

Trädgårdsslit hela eftermiddagen för oss båda och jag njöt medan mannen led..hehe, vi hade lite olika nivåer på slitet.

Mannen och Herr Weber hade sammankomst ikväll och vi njöt av hemlagade hamburgare.

Nu ska jag måla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0